Min dvärghamster är borta
Usch vart fasiken ska jag leta, den har rymt? Jag har letat överallt känns det som, under kyl och frys, under diskmaskin, under soffa/fotölj, under vitrinskåp, bakom sladdar och datorer men hittar henne verkligen ingenstans. Spisen har jag inte kikat under/bakom för där tvivlar jag på att hon ens kommit in. Snälla ni!!
Dvärghamstrar kan platta till sig ordentligt, så kolla för säkerhetskull under spisen också ! under sängar, bakom hyllor och lådor. Vart skulle du gömt dig om du var en hamster ? kolla ALLA små utrymmen i hela huset/lägenheten
"After every storm, comes a rainbow" 
Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi
När min kompis hamster hade rymt så var hon under golvet och i väggarna. Fast det var iochförsig ett gammalt hus.. Testa att sätta fram en liten låda som hon inte kommer ut ur och sätt en ramp så att hon kommer i. Lägg sedan hennes favoritmat i lådan så lär du hitta henne där snart! Lycka till! ;)
Hälsningar Sasha, Zally och mig!
Vi bor i lägenhet:) Jag skojjar inte, jag har tittat ÖVERALLT! Ska kika under spisen så fort min mamma kommer om en stund, får hjälpa mig dra fram den. Annars vette fasiken! Min man säger att vi ska avvakta men hela jag är så orolig och skakig, vill veta vart hon är:(
Gör som 2# säger, det rekomenderar jag :) Kolla också efter färskt hamster poop !
"After every storm, comes a rainbow" 
Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi
Ska kika om jag har någon liten låda, sätta in i två rum då i så fall och ramp vet jag inte vad jag ska göra av:( Hah, jag dammsög nyss faktiskt då det brukar störa henne och hon kommer fram men ingen då så nu får man hålla utkik efter bajs och dylikt. Har öppnat matpåsen i alla fall så hör om hon kommer dit.
Bra tips från ovan. För att lokalisera var hamstern är, strö ut mjöl vid trösklarna så ser man snart i vilket rum hamstern är i och då kan man börja leta :-D Bor du i ett gammalt hus blir det dock knöligare då det finns massor av hål och springor som den kan krypa in i.
Önskar jag kunde strö ut mjöl överallt;) men har två små barn så inte så lätt då känns det som.
Bor i lägenhet så här är tätt vad jag vet i alla skrymslen osv. Inte sett någe hål när jag letat som en galning.
#7 ja, då vart det svårare ;-) Gjorde så när mina möss rymde, på så satt visste jag i vilket rum de var i eftersom man såg åt vilket håll tassarna gick åt i mjölet på tröskeln :-D
#9 vad bra!
Hälsningar Sasha, Zally och mig!
Jag blev sååå jäkla glad så jag börja grina och skaka, min lilla tjej betyder sååå mycket för mig!! Nu ska jag sitta bredvid henne typ hela dagen, kommer inte våga släppa henne ur sikte.
Vad skönt att höra :-D Får man fråga hur hon rymde?
Bra att du hitta henne
A crazy little bitch! 👍
Det är så hemskt när dom rymmer! Roffe rymde för ett tag sedan och vi letade i flera timmar.
Anna och taxen Max
Ja det dröjde ungefär 4 timmar innan jag hitta henne, vände upp och ner på allt. Tänkte att jag kommer inte kunna koppla av innan jag hittar henne. Kan inte göra så som min man sa att bara vänta, hon kommer fram för hon är ju sååå social. Jag tog min mamma till hjälp efter 2 timmar, utan henne hade jag nog inte hittat Lillan:) Var hon som bad mig kika under diskbänken.
Enda jag hoppas nu är att hon inte gjort sig illa, verkar trött men fyllde direkt kinderna med mat och drack massa vatten.
Vi letade i 9 timmar :p tror han tagit in sig i vår garderob. När vi la oss i sängen smög han fram till ärtorna jag lagt ut :p han va också väldigt trött ett par dagar men det är ju inte så konstigt :)
Anna och taxen Max
Följt tråden, kunde känna paniken :D Just att hamstrar är ju så hmla små. Haft liknande händelse med min jättestora hankatt på 3-4 kg :P
"hur kan en sån försvinna" tänker ni då…
Jo vi hade just flyttat in i en ny tvåa…jag, sambon och kattfan :P
poff* så var han bsom bortblåst. Jag letade _överallt_. Alltså _överallt_.
Livrädd att vi råkat släppa ut honom eller något men till slut, när jag suttiti köket, så hörd ejag något böka. Då fanns det (helt dumt) en öppning under diskbänken, v snackar nån dm stort, så han tagit sig in under sockeln under diskbänken. Var bara att vänta ut honom. Men så lättad man blev! En annan gång trodde jag att han gömt sig där, men då hade svärmor råkat lämna ett fönster öppet (innekatt) då blev det panik på riktigt för då var min hariga innekatt lös på tredjevåningne i en loftgång….
Så jag är glad att du fann henne, ett lyckligt slut.
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com