Hamstrar på rymmen..
Upptäckte nyss att två av mina älsklingar har rymt ur sin Bur måste ha hänt någon gång under gårdagen/natten eller nu på dagen. Men min ena hund brukar jaga och nosa efter dom och han visar inga tecken på att ha sett dom runt om. Om han har fått tag i någon skulle han nog ha bitit ihjäl den..Det som oroar mig allra mest är att balkongdörren varit öppen hela dagen idag och vi bor på tredje våningen så det känns rätt kört..
Ska ställa ut lite mat idag och se om någon har rört den imorgonbitti..någon mer som har tips?
Har suttit och lyssnat efter dom men hör ingenting alls..
It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..
Medarbetare på Avenged Sevenfold
Kan du inte säga till hunden att "sök!"? Det säger jag till min hund när min hamster rymt och då brukar han oftast hitta honom. Men har du alltid öppen dörr där hamstrarna är? Eller står de i vardagsrummet? Lägg fällor (sådana som inte dödar) och lägg ut godis högar. Gärna potatismjöl om du har möjlighet någonstans, så du kan se tassavtryck.
#1 Han kan tyvärr inte sök men har säger till om han hittar dom genom att visa att han blir väldigt glad och upprymd. Idag hittade jag den ena bakom spisen, han kröp upp i handen på mig och ligger nu och sover i sin Bur. Hoppas bara hitta hans pappa också. =(
It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..
Medarbetare på Avenged Sevenfold
Titta under diskbänken, jag hitta min där under idag efter att ha letat som en tok i 4 timmar. Lycka till!! Ge inte upp.