Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 882 ggr
jojjobojjo123
0

förvirrad, hjul elr??

Hej! Jag har en guldhamster som är född 1 jauari, jag fick hem honom när han var 1 månad och jag har haft Hjul sen dess för att hon som jobbade i zoo sa det. Men nu är jag förvirrad för jag har olika åsikter överallt. Ska jag tabort hjulet och sätta tillbaks det senare, ska jag låta det va eller ska jag ta bort det överhuvudtaget?? Tack på förhand!!

ElviraNym
0

Du ska ta bort hjulet.

Dom på zoo är tyvärr okunniga. helst så ska man inte köpa hamstrar på zoo men lycka till ändå. När man sätter in Hjul när dom är så små kan dom få ryggskador ( alltså av att springa på hjulet)

Mvh Elvira

Med vänliga hälsningar,
Elvira

jojjobojjo123
0

Men när ska jag ta tillbaks det då? #1

jossa5
0

#2 När hamstern är ungefär 5 månader. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Anna4077
0

Nu är hamstern nästan gammal nog för Hjul så vet inte om det skulle hjälpa att ta bort de. Springer hamstern mycket i hjulet så skulle jag tagit bort det och väntan kanske vill 6 månader så ryggen får växa till sig det där sista i lugn och ro. Om den inte springer mycket i hjulet kan du säkert ha det kvar. Om jag inte räknat jätte fel borde den vara ca 4 månader nu?

Anna och taxen Max

Tazzar
0

Hur mycket springer han i det? Eftersom han nästan är vuxen så kan du bara ha det borta nattetid.

ElviraNym
0

När h*n är 5 månader:)

Mvh Elvira

Med vänliga hälsningar,
Elvira