Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 1169 ggr
LeeKnow
0

Få mamma att tillåta hamster..?

Hey! Har någon nåt tips på hur man ska få sin mamma att tillåta en att köpa hamster? XD Har tjatat i evigheter, men mamma tycker bara att de är stinkande, nerstökande, och att de ser äckliga ut.. Visa gulliga videor/bilder fungerar inte på henne.. Tack för svar :3 (Fel kategori kanske, men hittar ingen som passar…)

• Redigerat 2021-06-06 11:00 av Herveaux
Jessiegirl1811
1

Jag övertalade mina föräldrar såhär: Jag ville först ha en råtta, eftersom min mamma äcklas för råttor visste jag att jag skulle få en annan sorts gnagare. Och min mamma kom direkt på iden med en hamster. Fast nu har det hela spårat och min pappa tycker att jag borde avla på dvärghamstrar :I 

Detta kanske inte funkar för dig men värt att testa. Lycka till! 👍

http://ask.fm/JessicaReips

Gur4m1
0

Tycker Dvärghamstrar knappt luktar någonting alls :D

Jämfört med råttor och andra gnagare jag mött så luktar de nada- eller snarare gott. De är renliga och det är ganska torrt och fint i en hamsterbur. Behöver inte bli dammigt eller äckligt och absolut inga dofter om man ser till att rengöra buren i tid!

Om man ogillar möss och råttor så förstår jag att hon ogillar hamstrar också. Kanske ta med henne på en utställning i er närhet om någon sådan dyker upp, eller smådjursmässa så hon får se dem på riktigt.

Övertyga henne om att du städar och sköter hamstern och att ni skaffar en bra Bur som den inte kan rymma från. :)

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Miik
0

Skriv ett litet fakta arbete, ha en liten kartong där du lägger något litet tex mjukisdjur och lådsas som om den är riktig och verkligen visa att du klarar av att ha en hamster. fråga någon kompis som har en hamster, om den vore intresserad av att hyra ut den till dig. Vet inte vad man ska göra riktigt. Mina föräldrar är lika dana, men hade en fodervärdshamster förut. men som senare ägaren inte skulle behöva till sin avel, och undrade om jag ville köpa den till min egen hamster. och nu har jag en liten fluff boll här hemma som alla i familjen är förtjusta i. 😃

Förlägen Med vänliga hälsningar Mika & Oso Vinkar

Gur4m1
1

JA, stå på dig. Din mamma behöver bara bli övertygad om att hon slipper sköta om den tror jag  :) OCh vara säker på att du verkligen är engagerad och vet vad du ger dig in på. Att intresset finns där och inte bara är ett infall. Visa att du vill lära dig, kan mycket och verkligen är seriös med din önskan om en hamster. Lycka till!

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

gerbil99
1

Jag tror som #3 att ett fakta arbete skulle funka. Du kan skriva lite om hamstrar, hur man tar hand om dem m.m. Det var ett av sätten som jag använde när jag ville skaffa gerbiler. ;) Tror också att din mamma skulle bli hamster-sugen om ni kunde hälsa på någon med hamstrar eller själva passa eller låna någon annans hamster… ;)

// Johanna - Medarbetare på Gerbiler ifokus

WilmaMimosa
0

Jag sa till min mamma att jag själv skulle sköta allt. Jag sa att jag skulle städa själv och att hon inte behövde röra den eller göra nånting.. :)

Hamsterlycka
0

Jag tror de flesta här inne har tjatat på sina föräldrar om hamstrar, haha. Samma sak gjorde jag, och tillslut gav hon sig men det var jag som skulle sköta allt till dom. Det slutade med att mamma satt vid dvärghamstrarnas Bur (året var 2009) och var med dom jättemycket. ;) Haha. När jag senare skaffade guldhamstrar var hon inte lika förtjust då de luktade betydligt mer än dvärgarna. ;)

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

BlackandBlue
0

när jag skaffade min första så läg jag i sängen o bah " jag vill ha en hamster" så två dagar senare åkte jag ner till djuraffären, väl där nere ringde jag mamma o berättade att jag tänkte köpa en , hon bah typ " okej" tihi, hon vet att jag skulle ta hand om den och så.

det viktiga tror jag är att visa att man skulle klara sånt. om du exempelvis har någon kompis som har. fråga om du får låna hem den i några dar o säg till din mamma att du behöver vara hamstervakt eller nått. och visa att du skulle klara av det.! annars håller jag med om att faktagrejen och att läsa på och så skulle funka bra!

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

LeeKnow
0

Fakta arbete kommer antgligen inte funka XD Hon kommer säkert inte läsa nåt av de eller så läser hon allt o säger att deva väl en bra faktatext eller nåt sånt. Dock så vill inte jag ha dvärghamstrr :/ Det kan funka att typ "jobba" så att hon förstär att jag klarar det men det ärbara kanske… Känner ingen med hamster så "fodervärd" kan man utesluta.. :/ Mina systrar verkar "vilja" jag ska ha, så det är bra, om de köper och ger mig så kommer hamstern få stanna.. Det ärjag ganska säker på :)