Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 2650 ggr
The Idizen
3

Extra "våning" till dunabur?

Hej, har sökt runt på google om hur folk inreder sina dunaburar, och många har såna söta små vägar/våningar i sina burar. (Kolla länkarna.)

Är det någon som vet var man kan köpa en sån? Kan beställa från nätet om det behövs. :)

Första:

http://i40.tinypic.com/wssbo8.jpg

Andra:

http://i40.tinypic.com/96ffjp.jpg

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

Emmny
0

Vet inte var man kan köpa det men kolla på lite olika sidor. 

Eftersom man oftast får en sån med buren om jag inte har fel för mig så kanske det är nån som säljer en enskild sån begagnad, kanske på blocket.

Hälsningar Mig och mina hamstrar !

Ha det bra !

The Idizen
0

#1, har kikat lite på blocket men hittade ingen.

Jag fick en övervåning till min dunabur med. Men den tog upp halva buren och så kunde man inte få tag i Muffin om hon var där under..

jossa5
0

Den första har jag en gul av här hemma. Dock utan ena stegen, då jag köpte den begagnad, och den var trasig då. Men jag tyckte inte alls att den var bra, den är väldigt brant, så ingen av mina hamstrar ville vara där uppe och springa omkring.

Dock så passar den väl bara i gamla små dunaburar, då dom nyare är lite större.

Då är det bättre att man skaffar ett sånt här plan; http://hamster.ifokus.se/discussions/4d714701b9cb46222705b60e-dunabur

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

jossa5
0

#2 Du kan få köpa mina gula del om du vill. Kan väga den och kolla upp vad den skulle kosta att skicka. Det luriga är ju att det kan bli ett ganska stort paket om man vill ha den inslagen i kartong, men kan göra ett försök om du vill? :)

Mvh,

The Idizen
0

jossa5, tack det var snällt! Våningen du rekommenderade har jag, men hon vill inte komma ut där ifrån när hon väl har gått in så det blir väldigt svårt, hehe.

Funkar den att använda även om den är trasig? Du får gärna kolla upp vad frakten skulle kosta! :) Hur mycket skulle du själv vilja ha för den?

Var köpte du den?

jossa5
0

#5 Aha, ja, det är ju lite lurigt. Då kan det ju vara värt att prova något annat. :)

Jodå, den funkar, det är stege till ena sidan, så till den andra sidan kanske man kan bygga någon egen stege.
Jag köpte den av en kvinna som påstod sig haft råttor i buren! :o Men jag har tvättat ur den riktigt, då jag använde den ett tag till min ena hamstertjej.

Hm, kan ju säga att du har tur idag, för du kan få den gratis av mig, då jag tänkt kasta burarna (mycket sprickor i tak-plasten). Så jag ska bara kolla vad den väger så hör jag av mig. :)

Mvh,

Rebornbabyn
0

#6 Har du fler tillbehör som du hade tänkt kasta?? ;)

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

jossa5
1

#7 Haha, tyvärr inte! Har dessa två burar som jag köpte begagnat, där takplasten är sprucken på flera ställen. Burarna är hela och funka, men då jag köpt nya hela, så blev jag lat och tänkte kasta dom. :P

Mvh,

The Idizen
0

Åh, det var grymt snällt! 😃

Du bor inte i närheten av lund va? Då skulle jag och min mamma kanske kunna hämta upp den

jossa5
2

#9 Näe, inte det… Bor väl en ca 100 mil ifrån dig, men kommer ni upp så bjuder jag på fika 😉

Mvh,

The Idizen
0

Haha, ojdå. Då blir det nog lite långt, haha. 😛

The Idizen
0

Säg gärna till när du kollat upp frakten? Passar den en dunabur i normal storlek?

jossa5
0

#12 Hej, ursäkta att det tog tid! Jag har nu vägt och kollat, och 48 kr kommer det att kosta i porto. :)
Men den passar inte i dom nya duna-burarna dessvärre. Utan den gamla varianten som är några cm mindre. Så du får bestämma om du vill ha den eller inte. :)

Mvh,

The Idizen
0

Oj, vet riktigt vad det är för Bur jag har.. Köpte den från djuraffären..

jossa5
0

#14 Kan fota den lite äldre buren och den nya jag köpte så kan du se skillnaden. :)

Mvh,

The Idizen
0

Ah, okej tack. :)