Hamsterungar finns!
Hej!
Skriver denna annons åt en nära vän vars guldhamster tjuvparat sig med min hane när han bodde hos henne några dagar när jag var bortrest.
Hon har nu fem små tjejer på tre veckor och snart söker nya hem, antagligen kommer de lämnas till djuraffär men tänkte se ifall någon här var intresserad :)
Mamman är nf långhår och pappan är champagne ds långhår rö.
Alla är därför långhåriga
Färger på ungarna är var jag såg, cinnamon ds, mörkgrå, dove ds ba, champagne ba och en till cinnamon ba eller ds, svårt att avgöra!
Ingen aning om vart silvergrå eller cinnamon kom ifrån men det måste varit bakifrån generna :s
Alla ungarna är då rödögda utom den silvergrå, och alla är som sagt honor!
Vid intresse finns de i norrköping, bilder kommer när jag varit där igen och då får ni gärna hjälpa till med färgbestämningen då jag ännu håller på o lär mig.. :)
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Ändrade lite i texten, ungen jag sa var silvergrå är inte silvergrå, utan mörkgrå!
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Mörkgrå? :O Bär båda föräldrarna på mörkgrå? :) Är du säger på att dem inte är silvergrå? :)
Champange är alltid rödögda, så det behöver du inte skriva.
Då blir det liksom dubbel-röda. :P
Möjligt att den är silvergrå men jag tycker den ser för mörk ut!
Inte kollat upp Skrillex stamtavla och inte mammans heller (om hon har någon, från uppfödare är hon i alla fall).
Skrev till det för de som inte vet :)
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Jag ska dit och fota senare ikväll, så ni som är riktigt haj på färger kan ju kika in här då (:
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Mörkgrått finns ju knappt i Sverige så det vore lite märkligt om det fanns här.
Men jag är lite nyfiken på hur dove-bebisarna ser ut:)
Eller jag ser gärna bilder på alla.
#5 Jo exakt vad jag tänkte på. Mörkgrå finns det väll ingen reggad i shf ens. :) Så jag tror de är silvergrå. :)

Caroline hade väl mörgrå som hon sålde. Det är alla jag vet.
mörkgrå? Hur ser dom ut? Någon som har en bild eller länk? :)
Här var den ända länken jag hittade. HÄR
Oj vad fint!!
Det kanske kan vara silvergrå umb??
Medarbetare på Chinese crested ifokus.
Men dom som har den färgen i Sverige, varför avlar dom inte på dom? Vet ni vilka det är som har den? Ifall man kunde göra färgen lite större i Sverige =)

Det avlas på mörkgrått. Men det måste ju bli bärare först och sen måste de paras osv. Tar ju en stund.
Men Kerstin fick hem en jättefin mörkgrå bandad av Caroline. Den är ju parad och har väl fått bebisar också. Så det beror väl på vad den generationen blir parad med.
Då är det nog inte mörkgrått, gick in och jämförde på shf hemsida bara när det gällde just den färgen då jag aldrig fått den färgen i någon av mina kullar hehe :)
Bilder på väg upp, blev lite sent igår.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Här kommer bilder, mer färg-bilder än charm-bilder, bättre bilder från när de stojar i buren kommer det med :)
Vi har även beslutat att när flickorna fyller fyra veckor ska de flytta hem till mig då min kompis bor lite jobbigt vad gäller att åka in till stan osv, eller ifall någon köpare ska hem till henne.
Observera att på bilderna har de kindpåsarna fulla med ärtor, hihi.
Färgerna jag ser är cinnamon ds, kan dock inte bestämma om den ena med tydligare kindränder är det? Den enda vita fläcken som syns är bläsen.
Dove ds ba och silverdove ba, alltså såg jag fel på champagne.
Plus silvergrå umb.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Oj så fina dom är!!
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 
Vilka små sötnosar
!
Åh finaaa, vilka är honor?
#20 Står i första inlägget att alla är honor;)
#17 Jättesöta bebbar förresten!:D
Mvh Emmy
medarbetare på Svenska Hamsterföreningen ifokus ♥
min campbellsuppfödning ♥Eldängens♥
Haha ursäkta, lite trött i huvudet;)
Är kass på färgnamn men hon som är cinnamon/vit (jaja vat man nu säger) och till synes rödögd är sååå fin *_* Väntar spänt på bilder.
Tack så mycket för de fina kommentarerna!
Jag själv är helt kär i de två cinnamon tjejernas starka färger, så fina.
Lugnast i kullen är helt klart den silvergrå, hon är redan tam och sitter gärna och filosiferar i handen.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
#22 Cinnamon är rödögda ;)
Jättefina små tjejer :) Ingen mörkgrå, det är vanlig silvergrå umb(heterozygot) :)
#24 Umb ser de inte ut som. :) Jag ser halvmånarna. :) Halvmånarna borde vara mycket mer övertäckta. :) Sen är ingen av föräldrarna umb. :)
Glömde skriva att pappan umb eftersom det kom umb i hans förra kull också! :)
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Måste fråga för har alltid undrat, vad står umb för?!
Umborous som liksom mörkar ner djuret oftast med typ svart tippning.
Men det är inte alltid det behöver synas så mycket då jag inte hade någon aning att min hamster var umb först.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Aha ok:>
Ok men det är ingen umb då utan silvergrå helt enkelt :) Skulle kollat lite extra :)
Okej, tack för hjälpen! :)
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
de var supersöta, längtar efter fler bilder :)
Hälsningar Olivia, stolt hamsterägare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com
Imorgon blir det en fotoshot med var och en av flickorna!
Samt dubbelkolla könen, har aldrig haft fel på kön förut men dubbelkollar alltid så det inte blir fel nu när de börjar närma sig leveransklara, snart kommer de hem hit och det ser jag fram emot.
Döpta är alla i alla fall och det blev bil-tema!
Silvergrå - Kia
Cinamon ds (med kindteckningar) - Shelby
Cinamon ds (utan kindteckningar) - Jaguar
Dove ds ba - Cadillac
Silverdove ba - Suzuki
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Kia låter jättesött^^ ser fram emot bilder! =D
Nu har jag knäppt lite foton så ska bara ladda in på andra datan!
Kia är tingad utav Jelic då, men ingen annan av flickorna är tingade, hamsterungarna kostar 75:- och då finns inte stamtavla med eftersom mamma hamster ej har stamtavla 
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
cadillac 
Amor vincit omnia
Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens
Otroligt söta bebisar!!!
http://anettesmousery.weebly.com/
http://kennel-al-shen.weebly.com
http://minarexkaniner.weebly.com
Medarbetare på mus ifokus❤️
Ååh vilka sötnosar allihopa! Man blir ju som bebissjuk 
Cadillac var ju supercharmig!
dock var de andra väldigt söta dem också! ;)
Suzuki… ÅH GUD! Och Cadillac! JAG DÖR SÅ SÖTA! :'D
Justin Bieber - 23/4 13 
Nu är hamsterbebisarna hemma hos mig och trivs perfekt.
Idag fick de springa i en hemmagjord rasthage dessutom, med lite sallad gömd här och var - det var verkligen en favorit!
Tills Cadi hittade ett sett att rymma ut på, och helt plötsligt var hela rummet fullt med fem små guldflickor!
Som tur är så är mitt rum hamstersäkrat eftersom Skrillex går ut och in som han själv vill från sin Bur, så ingen större skada skedd!
Vill dock ha lite koll på dessa små :)
En liten bild på Suzuki!
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Suzuki och Cadillac ♥♥♥♥ Kääääär <3 Har fastnat för rödögt *__*
Verkligen fastnat för dom två tjejerna *_* Om jag inte redan ska köpa två dvärgisar skulle jag inte tvekat, om dom fanns kvar xD
Åhh så underbart söta ! :D
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus
Supersöta 
Gud vad söta dom är! c:
Finns Suzuki kvar? 
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
Både jag och bebisarna tackar för era fina kommentarer! 
#66 Yes Suzuki finns kvar, alla förutom Kia :)
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Om ingen är intresserad av Suzuki stannar hon möjligtvis här eller lämnas ut på Foder åt min syster, då hon är så otroligt fint med nallebjörnsansikte, kompakt men robust kropp och riktigt storvuxen, fluffig och väldigt mysig och jag vill nog använda henne i framtida avel om något halvår.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Cadilac är nog bland de sötaste ja sett, så gudomligt söt 
Amor vincit omnia
Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens
Suzuki och Shelby är bara föööör söta:O Alla dom andra också!;)
Mvh Emmy
medarbetare på Svenska Hamsterföreningen ifokus ♥
min campbellsuppfödning ♥Eldängens♥
Vilket datum föddes de?
De föddes den 5 januari :) är alltså lite över 4 veckor.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Vilka finisar! :)
Åhh önskar verkligen jag kunde ta Suziki, är så kär 

#98 tro mig jag önskar jag kunde ha kvar henne, en rund fluffboll är hon! :*
men känner att det är bäst att hon får flytta hem till någon annan då jag måste övertala mig själv att dra ner på smådjuren om jag ska lyckas satsa på hästarna!
en till bild på fluffisen
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Japp det är en silvergrå, en silvergrå mörk! Jag har en sådan själv och är nog bland de vackraste silvergråa nyanser jag vet av! Ingen silvergrå till mig om inte det är en silvergrå mörk. 
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

Supersöta småttingar allihopa. Men man har ju sina favoriter.
Tokkär i lilla Candi! 
Tack så mycket för fina kommentarer!
Här kommer en liten uppdate om läget!
Hela kullen har hittat hem och jag är jättenöjd.
Jag lämnade Kia till sin nya ägare idag, blev en snabb träff i snöovädret men jag är 100% säker att Kia kommer att få det super!
Min kompis som äger bebisarnas mamma har beslutat sig för att behålla lillen, Jaguar. Så även hon flyttade idag.
Suzuki & Cadillac åker till göteborg på onsdag och ska flytta hem till Ulrika, och sist men inte minst Shelby ska ev. hämtas efter sportlovet.
Kommer lägga upp lite bilder på de tjejer som är kvar lite och då och då tills de åker, så tråden kommer fortfarande hållas uppdaterad!
Alla växer på jättebra, Suzuki är störst i kullen men kan tyvärr inte väga pga trasig våg.
Men att hon är stor för sin ålder syns, Cadillac är också rätt storväxt men Shelby är inte alls liten hon heller.
En sak som jag märkt med Cadillac är att hon har mycket rödare ögon än de andra, vad kan detta bero på? De är på gränsen till blodröda, jättefint tycker jag som är förälskat i rödögt.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
hmm, menade såklart tisdag i inlägget ovanför!
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Kul om du hinner med fler bilder, alltid kul att titta på.
Föräldrarna, är det zoodjur?
#111 Nej båda föräldrarna är från uppfödare och har långa linjer bakom sig.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Okej, måste ha missat vad de heter och var de kommer ifrån.
Skrillex kommer från kimky här på hif, Skrillex är pappan då och mamman kommer från hobbyuppfödare här som också är min kompis. Hon är seriös o allt men har inte reggat sig pga hon föder upp rätt småskaligt och ska dra ner på de ännu mer.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Okej, att det var seriöst var jag inte ens "orolig" för 😉
Hur många blev de?
Nä gud så söta!
Jag måste bara fråga, hur gammal är mamman och pappan?
Hälsningar / Josefine och Maximus!
Det blev fem flickor, alla hittade fina hem :) Från början åtta stycken men tyvärr gick några bort.
Pappan är idag runt 9 månader och mamman 8 mån.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Förlåt att jag puttar upp en "gammal" tråd, men en vän till mig undrade vart Shelby flyttade? 🙂
Justin Bieber - 23/4 13 
Hon lever loppan hos en barnfamilj i linköping :)
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
#120 Haha okej, så mysigt! Tack så mycket. 🙂
Justin Bieber - 23/4 13