Vill ha!
Jag vill jätte gärna ha en kull! Jag har läst på hela tiden och varje dag! Jag har läst på nu i ett år VARJE dag! Men nu undrar jag en liten konstig sak? Om det är någon som har parat sin hona vill jag gärna ta hand om henne! Så hon får det bra! Här i huset är det super lugnt och inga "småbarn" som hamstern blir störande av. Färskmat varje dag. (i olika mängder Såklart och varierat) nytt vatten varje dag. Kabok som bo material och mycket toapapper. Jag vill Göra detta om någon Kanske ska bort eller har Inte tid och ungarna kommer inom en Snar framtid. Kommer tas upp varje dag(Från När man får) och ni kommer få tillbaka dem När så önskas!Detta vill jag ha med och uppskattar ni har gjort innan hon kommer hem till mig . 1. Vill gärna ha med en bur(vilket kanske är självklart!?) 2. Mat får ni ta med eget men här tr jag färskmaten. 3. Honan ska vara van att tas upp ;) Hoppas någon vill!!❤
Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎
Är dina föräldrar med på detta då så det inte händer samma sak som för din kompis? Vore ju olyckligt både för dig och för oss på hif om det hände.
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 
Japp, och nej självklart kommer det inte hända samma sak! Jag är jätte ansvarig och ni kan lita på mig! Min mormor och mamma har haft hamstrar och kullar!
Låter toppen! 👍 Lycka till med att hitta en hona!
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 
Tackar!:)
Tror dock det blir svårt, inte för att låta negativ.
Men planerar man att ta en kull och parar sin hamster så har man planerat att ta hand om dom också. Då vet man att man har tid och man tar oftast kull för att man vill ta hand om den.
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

Jag håller med Linnea här. Förhoppningsvis vet man lite innan man tar sin kull och inte "kommer på" några dagar efter parning att man inte har tid, plats, blir allergisk eller ska flytta utomlands.
Dessutom bör man inte flytta en dräktig hona till en helt ny miljö så heller. Då är risken stor att det inte blir några bebisar eller hon kan få missfall.
Ska man ta en kull så bör man göra det från början, alltså själv isåfall. Och i det läget vara ordentligt påläst, ha en buffert med pengar ifall nåt skulle gå fel. Och ha tid, plats och framför allt lust att behålla bebisar som inte blir sålda.
Man bör verkligen vilja ha fler hamstrar. Inte bara ta kull för att bebisarna är små och söta. De blir stora de också.
Jag ler lite åt att det är en lugn miljö. Där min hamster kommer ifrån var det liv och rörelse en hel del. Hunddagis på dagarna och katt och ungt barn i sin livligaste ålder, ca 3 år. Det var MKT ljud. Men jag lovar jag har en helt kanonfin hamster. Han har aldrig varit stressad, bitits eller annat. Han är inte ens grinig när man väcker honom :-) Han är helt enkelt van vid en stojig miljö.Nu bor han i en lugn miljö med barnljud och allt vad som hör till i en normal barnfamilj. Dem andra hamstrana som fanns där, var lika lugna och fina och tama. Eftersom vi fick både se och hålla i dem och låta en hamster gå till hand till hand kan vara stressande om dem inte är vana. Dem hade mkt bra mentalitet. En allt för lugn miljö gör att ungarna inte blir " miljövana " Så tänk även på detta. Lycka till !

#7 Fast nu handlade det ju även om att flytta en vuxen, dräktig hamster. Som inte alls känner sin nya miljö och kanske absolut inte är van vid en stökig tillvaro.
En hamstermamma som är van vid en sådan miljö från början har ju oftast inga problem med det senare heller.
Att ungarna inte blir miljövana om de bor alltför lugnt är inte rätt. Mina bebisar t.ex är uppfödda i ett rum med andra djur, men absolut inga katter, hundar eller massa stök och stoj. Däremot chinchillor och andra hamstrar runt omkring.
När de flyttar hemifrån så är de inte vana vid stök, stoj, barn osv MEN de är å andra sidan så trygga i sig själv att det inte spelar någon roll. De funkar i en sådan miljö också.
Personligen tycker jag väl inte att man ska utsätta bebisar för ljud och andra människor förrän de är lite äldre. Men det är ju jag.
Aja, strunt it. Okej tråden kan låsas!
Men om nån plötsligt behöver bli av med sina hamstrar av nån anledning, kanske blir man tvungen att flytta och inte har tid osv. Finns många anledningar som kan komma upp plötsligt.
Kan hålla med om att det inte är så bra att flytta en dräktig hamsterhona.
Du skulle ju kunna köpa en hona och låna en hane, fast du har ju fortfarande kvar honan efter kullen ;)
Hälsningar Mig och mina hamstrar !
Ha det bra !

#10 Det är sällan man behöver flytta inom 16 dagar. Eller kommer på att man inte har tid.
Eller jag hoppas iallafall att folk inte parar och sen kommer på att de bokat utlandssemester.