"Vad gör man med en hamster"
Ni vet den frågan som iallafall vi som är lite äldre brukar få.. Och vad gör man med en hamster då? För jag vet inte vad jag ska svara på den. Brukar mest babbla om att ja, precis samma som med ett marsvin eller kanin. Men får oftast motsvaret; Vad gör man med en kanin då ? :P
Jag brukar också säga något i stil med att man kan mysa med dom, träna dom osv. Men det verkar inte gå in i hjärnstystemet. -_-
Så vad svarar ni när ni får den frågan?
- Redigerat 2021-06-06 11:03 av Herveaux
Man har en vän med en rolig personlighet och man kan göra mycket med de, leka träna och massor roliga saker, dessutom visar man ansvar samtidigt. Tex när man städar buren :)
Behövde aldrig ställa frågan så säger vad jag skulle svarat 🙂
// Johanna
Medarbetare på Dvärghamster iFokus
Man har en snäll kompis som man kan prata med när man är ledsen.
Man kan mysa med den, leka med den, städa buren, köpa roliga leksaker till den! 🙂
Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

Man kan undra hur fasen de kan vara så snabba med att försvinna i ett stängt rum så fort man blinkar. Och sen tillbringa timmar med att leta efter dom bara för att hitta dom sovandes bakom en annan Bur, helt obrydda av att matte höll på att få en hjärtattack…igen.
Det brukar vi pyssla med emellanåt iallafall.😃
#3 Hehehehe!
Eftersom min hamster är frigående så har man väldigt ofta en fripassagerare på byxbenet, han har rätt långa klor så han klättrar upp och sätter sig där.
Sen är det ju mysigt när man kommer hem och dvärghampisarna kastar sig ut ur boet för att hälsa.
Men jag gör faktiskt ingenting med mina hamstrar, mer än gos då.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Man kan även motionera och stretcha med hjälp av en hamster som klättrat upp på ryggen och vägrar låta sig infångas…
Hamstrar säger aldrig dumma saker, vilket gör de till ens bästa vän. Och de förstår en, min förra hamster slickade mig ❤️
// Johanna
#7 Håller med dig till 100 %.
Vilken gullig hamster du hade som slickade dig! ❤️
#8 Tack! Glömde skriva klart meningen… Han slickade mig när jag var ledsen ❤️
// Johanna
#9 Aww, vilken gulleplutt! :)
Fick inte ha något annat djur pga allergi, sen upptäckte jag vilka starka band man fick me de små kortlevade djuren och då vart det fler. Så lyder mitt svar varje gång :)
❤️ Älskade husdjur
Jag svarar att det är mysigt att ha ett djur och en hamster tar inte lika mycket tid som tillexempel en hund som jag inte skulle ha tid med, att komma hem och ha något att pyssla med, ta hand om och så känner man sig ju aldrig ensam när någon alltid är hemma :)
Jag har också fått den frågan men inte riktigt vetat vad jag ska svara.
Mvh Elvira
Med vänliga hälsningar,
Elvira
Jag gosar med min, leker och har någon att bry mig om och lägga kärlek på. Ibland är det skönt att ha något att ta hand om. Sen är dom ju så mysiga och charmiga. Men jag brukar säga till folk när dom frågar 'varför har du en hamster, vad gör man med den?'att jag har en hamster för att ha någon att ta hand om och älska. Sen att en hamster kräver mer än vad man tror. Dom ska motioneras, matas, ha det rent och snyggt och få kärlek.
Anna och taxen Max
Vilka bra svar. Och jag diggar ditt ulrika, delux. Får väl också köra på den. "Nja, jag har dom för att hålla mig sysselsatt på nätterna med att leta upp dom när dom rymt.." 👍
Jag tycker det är kul att bygga saker till hamstern, inreda buren och titta på när hon nyfiket undersöker de nya sakerna 😃Det är också kul att titta på när hon busar i buren eller på golvet överlag, man kan få sig ett gott skratt ibland.
Jag tror nog att min tjej skulle bli himla bra på agility - när man håller i henne och hon vill iväg på andra äventyr så kan hon hoppa riktigt högt och långt
Men jag har inget intresse av sådan träning just nu..
Just min nuvarande flicka är inte så gosig av sig, men även det är en viktig anledning för mig till att ha hamster.