Skriker i sömnen ?
Har under den senaste tiden hört att Skrållan "skriker" i sömnen… vet inte varför hon gör det och det är säkert inte något problem eller så men undrar om fler har varit med om detta ? :S
Hon skriker ändå rätt högt så jag kan höra från rummet bredvid (om dörren är öppen). Vet inte hur jag ska beskriva det men låter lite likt några apor (typ gorillor fasst hesare) som jag såg på tv (trodde först det var från tv:n men det visade sig att det var reklam just då ) .
Hörde henne nyss också då det var helt tyst (hade dörren stängd) Hon skriker aldrig annars utan bara då hon sover :/
normalt ?
Brunstig? Eller bara drömmer?
#1 Har absolut ingen aning men hon var nog brunstig igår (tror jag ) :s
Kimberly kan skrika eller prata i sömnen ibland, oftast runt brunst :)
❤️ Älskade husdjur
När honorna är i brunst brukar de drömma mycket och ibland pratar och skriker. Inget att vara orolig för :)
#4 jaha , okej det visste jag faktiskt inte :/ Näe var ju inte direkt orolig då hon inte skriker annars så tänkte att hon drömde ;)
Ursäkta att jag är okunnig men finns det speciella dagar du en hamster hona är brunstig?
Mvh Elvira
Med vänliga hälsningar,
Elvira
Ja var 4.e . Om du stryker henne på ryggen ner mot rumpan ställer sig honan i parning ställning med svansen upp. Då kan du börja räkna var 4.e dag :)
Som de andra säger så är det troligen vid brunst. Det gör min hona med. Man hör höga pip då och då. Och hanen kan svara tillbaks från sin Bur eller från lekhagen.
Jo fast tycker det är konstigt för jag tror inte hon var brunstig då jag hörde henne senast men jag kan ju ha räknat brunsten fel ;)