Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 2756 ggr
Susannaaa
0

Växt!

Jag vill så gärna ha en växt i Lydias Bur, vilken kan man ha?

jossa5
0

Ormbunke brukar gå bra. Sån man köper på affärn, inte plockar i naturen. Men annars funkar ju kattgräs väldigt bra med, det kan dom ju äta av om det är så. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Susannaaa
0

Ja jag tror säkert hon kommer äta av det om jag sätter in det. Hon vill gärna smaka lite på allt hon :) Så vill ju inte sätta in något giftigt och utsätta henne för fara :) 

Går det bra med typ kryddväxter?

The Idizen
0

Jag skriver här eftersom jag vill kolla svar eftersom jag har ungefär samma tanke.. ;)

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

hobbymupp
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag köpte en timjan som Knut fick massakrera några dagar :D Det var uppskattat!

luddtuss
0
ElviraNym
0

jaha det måste jag köpa men är det inte jobbigt när man ska göra rent buren?

Mvh Elvira

Med vänliga hälsningar,
Elvira

hobbymupp
0

Jag satte knuts växt i en låg kruka. När den var halvt uppäten o halvt död så tog jag bara bort krukan :)

Frosstis
0

Man kan även odla havre :) ta bara en kruka med jord, strö havre (tätt) och lägg på ett tunt lager jord, vattna ^^ ta gärna på plastfolie och gör lufthål med en gaffel så blir det varmt och fuktigt för dom :) Låt det stå i solen.

Susannaaa
0

Tack för alla tips! Och #4, söt hamster!!

[Avarice]
0

Ett tips är att fråga i någon blomsteraffär som du gillar, de brukar (oftast) ha kompetent personal som kan svara på vilka Växter som inte är giftiga osv 🙂

Lojs
0

Ljung går bra med

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Susannaaa
0

Okej, tack!

Åsa S
0

Angående Växter så bör man nog inte fråga i blomsteraffären vilka Växter som är giftiga för de brukar inte vara speciellt djurkunniga. Växter som är ofarliga för människor kan vara väldigt farliga för djur. Ex. persilja kan ju vara farligt för papegojfåglar men persilja är ju inte farligt för oss.

Är inte insatt i vad som är farligt för hamstrar men kan ju vara bra kolla med nån som är insatt i hamstrar när man väljer växt och inte frågar i blomsteraffären.

ElviraNym
0

det är som Åsa S säger #13

Dom i t.ex blomsterlandet kan inte så mycket om djur och säger bara saker som inte är giftiga för människor.

mvh Elvira

Med vänliga hälsningar,
Elvira

thildatessie
0

Ampellilja är inte giftigt och bra för katter att tugga på 😉

[Avarice]
0

#13 + 14

Hos mig fanns det väldigt kunnig personal där jag handlade i alla fall :)
Fick mycket kunnig hjälp av en kvinna där som verkade vara rätt djurkunnig, blev hänvisad till henne av en annan i personalen.

thildatessie
0

#16 beror nog på stället. Bättre att kolla på flera olika ställen,både nätet och kunniga.

[Avarice]
0

Ja, det kan jag hålla med om :)

[goldhamster]
1

Det finns mycket olika Växter men här kommer några ormbunke,kattgräs har jag iaf. Men man kan fråga i blomsteraffären vilka som är giftiga och som man inte bör ha till djur. Då brukar man få väldigt bra svar!

ElviraNym
0

mmmmm

Med vänliga hälsningar,
Elvira

Candela
0

Kan man ta frön från en hamsterblandning och plantera? Kanske ska man undvika solrosfrön, men typ från sädesslagen?

Susannaaa
0

Jaa jag kände mig lite osäker på om man kunde fråga i blomsteraffär, därför jag valde att skriva här där folk kan allt om hamstrar :)