Köpa SAMLA låda?
Jag undrar hur många som tycker att jag ska köpa den största SAMLA lådan på IKEA till min hamster?
Min mamma säger att jag inte får ha SAMLA lådan som Bur eftersom att hon redan har en dunabur. Men förmodligen skulle det sluta med att hon flyttades från SAMLA låda till Dunabur, mår hon dåligt av det?
I såfall skulle den lådan bli lite som en lekhage också, där hon fick springa när jag är i skolan osv.. Natten också kanske..
Live
Laugh
Love 
Vilken storlek har du på samlalådan just nu som du har som Bur? Och vad är det för hamster du har? Guldhamster eller dvärgar?
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
Varför ska du ha två samla-burar?
Men ett tips (om din mamma tycker det tar för stor plats) är ju att du kan stapla dem när den ena lådan inte används 🙂
Är duna-buren tillräckligt stor borde hon inte må dåligt av det.
Oj, skrev lite fel.. Hon har ingen samla låda nu utan Dunabur. ;) Har en dvärgis.
Live
Laugh
Love 
Har du en ensam dvärg, så räcker Dunaburen fint, bara hon får komma ut och springa i boll/hage några timmar om dagen med! :) Då behöver du inte en stor samla. Sen kan det ju givetvis vara så att hon skulle kunna ha roligare i en större Bur med mer leksaker och sånt, men du måste inte, om du inte vill. :)
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
#5, jag vill ju väldigt gärna. Och hon är ensam. ;) Tyvärr är det inte varje dag jag hinner lägga henne i hagen.
Men så skulle det ju bli liksom som två burar om hon får vara i SAMLA lådan på natten..
Live
Laugh
Love 
#7, nej tänkte ju samma tanke.. Muffin sover redan i lekhagen, hihi. Om jag tex går till affären så brukar jag kunna lämna henne i lekhagen så länge hon har sitt hus. :)
Live
Laugh
Love