luktar..
Asså, min mamma klagar på att hamstrarna luktar .___. Jag tror att det är pågrund av att sanden luktar illa när dom kissar i den, jag försöker vädra mitt rum När det är varmt ute osv men värkar inte hjälpa jättemycket. Så har ni några tips på hur man kan få det att sluta lukta om det ens går?
Vad har du för strö?
Byt sanden oftare? Vet ju inte hur ofta du byter, men det kanske skulle behövas oftare, om det luktar mycket.
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
#1 spån
#2 Jag brukar byta den varje/varannan dag c:
#3 Aha, ja, det var ju ofta ändå. Då har jag tyvärr ingen aning vad du kan göra…
Kanske skaffa en sån där luftrenare och spruta i rummet ibland? Fast det kanske inte är så bra för hampisarna…?
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
jag tycker spån oftast luktar mer.
själv använder jag toalätt, alltså papperspellets
/Alexander
Spån luktar alltid hemskt så fort tycker jag, byt till ett annat Bottenmaterial (t.ex Toa-Lätt) så ska du se att du märker en dramatisk förändring.
Men det finns ju många folk som tycker toa lätt luktar illa? :S
Men liksom, har man djur får man räkna med att de luktar.. :P alla i min familj (förutom lillebrodern) tycker det luktar hamster i mitt rum, men det tycker inte jag ;) har vant mig. Men testa bytt strö, ex stl-strö? och byt sanden regelbundet (varje dag). Då ska det inte lukta mer än vad det "ska" lukta :)
Okey, mitt är helt luktfritt iaf. Fast sen har jag en väldigt renlig hamster som allra oftast bara kissar i kattsanden.
#8 Jag har också haft toa lätt ett tag :) Jag tyckte dock det luktade gott och fräscht, men helt luktfritt kan jag väl inte säga att det luktar..
Haha, okey om jag trycker ner näsan långt ner i buren så luktar det lite 😛Fast mer….träigt?
#10 Hmm ja, en blandning av det 😃 Jag hade iallafall inga problem med lukten (det luktar så fräscht), men jag har en samlalåda med ett lager toalätt hemma och jag känner ingen lukt.. men det luktar nog mer om man luktar i påsen eller när man precis hällt i nytt i buren.
Kan det vara så att hamstern fått för sig att kissa någon annanstans i buren? Jag har varit med om att mina hamstrar har varit lata och kissat i boet ibland (även om de oftast går till sandskålen).
jag har alltid haft toa-lätt, både till råttor, hamster och marsvin.
rengör man ofta och djuren har en toahörna så luktar det inte tycker jag :)
Lite luktar det ju såklart, men inte så mycket.
/Alexander
Tack ska testa det! c:
Jag har haft toalätt jättelänge och tycker inte alls att det luktar! Byter en gång i månaden och inte ens när jag byter luktar det. Mina föräldrar klagar betydligt mindre än när jag hade spån för några år sedan. :)
Mvh Jennifer, Melker, Milton & Skipper ❤
22/4-13 JUSTIN BIEBER
If you can´t be the things you want, learn to be the things you´re not...
Medarbetare på sajten: Justin Bieber ifokus.