Katt & hamster
Hej! Jag undrar om det går bra med en hamster som är snart 9 månader och att ha en kattunge tillsammans. undrar om det går ihop? Jag har läst att det går bra för vissa och att det inte gick för en annan men jag vill veta mera om det går eller inte.
Tacksam för ett svar!!!
MVH/ Emi&Musse😉
De är helt olika djurarter och bör inte under några omständigheter hållas tillsammans, guldhamstern trivs inte heller ihop med andra djurarter.
Helt ok att ha katt i samma hem som man har hamster, men sätt inte ihop dem. Finner inget syfte i det.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Katter är rovdjur! Den kommer förmodligen äta upp din hamster /leka med den så att den skadar sig.
www.lillamalin.blogg.se
En kattunge bryr sig inte så mycket om att äta den utan vill Leka. Med "leksaken". En katt som är kanske 5-6 är skulle äta upp den antagligen. Så nej! Finns ingen anledning att chansa..:)
Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎
Man ska aldrig lita på en katt (eller andra rovdjur som hund), hur snälla dom än är. En dag kanske dom får nog och dödar hamstern.
Som #1 säger så ska de inte träffas under några omständigheter, inte en chans. Fixa en säker Bur och låt helst inte katten komma in i rummet, eller nära buren/där hamstern är.