Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 663 ggr
Candela
0

Vad tror ni om denna låda?

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20078031/

Om man sågar ur ett hål i locket och sätter galler på. Vore det inte en bra Bur?

Wellcraft
0

Jodå den skulle nog fungera utmärkt, dock kanske inte bästa alternativet till en hamster som gnager väldigt mycket.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Candela
0

Känns som att en plastlåda är ännu sämre om man ser det från det perspektivet 😉

jossa5
0

Skulle säkert funka väldigt bra, bara det att man vet inte hur den ser ut inuti, ifall hörnen sticker ut och är lätta att få tag i för att gnaga på.
Sen så kan ju träet dra åt sig ifall hamstern kissar nära en vägg eller så, och det kan ju vara bra att ha i åtanke. :)

Personligen skulle jag inte köpa den, utan en Samla skulle bli mitt val, men det är jag. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Fiona1234
0

Dom ser ju inte ut … Rekomenderar en samla låda :)

// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Candela
0

Jag tänkte att man i så fall klär insidan med vaxduk eller någon slags plastmatta 🙂 Jag blir jämt så nervös när jag har min hamster i en plastlåda, eftersom det lätt går att gnaga sig ur den över en natt. Trä tar i alla fall längre tid 👍

Candela
2

Hamstrar ser inte mycket överhuvudtaget, de har dålig syn. Det där med att ha en Bur med insyn handlar nog snarare om människors behov av att se in 😉

jossa5
0

#5 Ja, det skulle kunna funka. Tänk bara på ev kanter och veck som hamstern kan gnaga hål på. 

Men om du har en gnagig hamster, borde du inte försöka skaffa ett akvarium då? Brukar ju finnas relativt billiga på blocket. :)

Mvh,

Candela
0

Jag har inte en så gnagig hamster, men är rent allmänt lite nojig 😉

Här hemma bor hon redan i ett akvarium dock, men funderar på att fixa en Bur som kan stå hemma hos mina föräldrar när jag åker dit på besök över en helg eller längre.

jossa5
0

Aha… Det är den buren… Visst var det du som startade en tråd för ett tag sen om en delad Bur?

Men som besöksbur så tror jag nog att den kan funka fint. :)

Mvh,

Candela
0

Ja, precis. Jag funderar lite över alternativen här 😉

Hamsterlycka
0

#4 Hamstrar använder i stort sätt inte sin syn. Plus att det är väldigt "blurrig" genomskinlig plast på samlorna så de ser nog inte mycket genom dom heller ;P Tycker förövrigt buren ser bra ut, men klä den i vaxduk som du tänkt så du kan förhindra att den börjar gnaga i träet!

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

Frosstis
0

det var en som skulle göra en sån Bur, och trycka ur väggarna och sätta dit plexi istället!