Sommar
Hej! Jag undrar om ni brukar ha eran hamster ute i rasthagen på sommaren när det är torrt i backen och varmt i luften? Eller brukar ni endast ha dom inne ?
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus
Mina brukade få springa lösa i gräset ibland, självklart då under strikt uppsikt. Det tyckte jag var kul när jag var liten, men numera brukar hampisarna få stanna inomhus :)
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Jag tänkte prova ta ut mina pluttar i sommar. En sån där mulen dag, När det är varmt i luften. Tänkte att det kan vara dels spännande för hamstrarna, sen kanske man kan få en himla fin bild på pluttarna med. :)
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
Jag brukar ta ut min hamster på sommaren när jag kan gå i tunn t-shirt utan att frysa, kolla även marken så den inte är blöt eller kall! Så får den vara ute en stund, och sen tar jag in den bara : ))
Jag hade mina ute förra sommaren, men bara när det var 18-20 grader i skuggan och lät dom ej vistas i solen. Helt vindstilla. Inte på nyklippt gräs. Tänk på att man kan få in ohyra i värsta fall. 🙂
Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se
Okej tack för alla svar! Jag brukar också låta mina hampisar vara ute på gräsmattan När det är varmt men efter en liten olycka så har det ändrats men det ska inte stoppa oss i år 😉
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus