Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 2445 ggr
jozefiine
0

Samlarlåda?

Är intresserad av att köpa Ikeas samlarlåda till min hårboll. Men innan har jag några frågor, går ju lika bra att söka på google eller liknande tycker ni. Men jag vill höra eran åsikt. Ni som har hamstrar/er och ni som eventuellt har samlarlåda. 

Nyfikna frågor

Finns det nån fördel med samlarlåda tillskillnad från galler Bur eller dunabur? 

En stor samlarlåda ligger på vilket pris ungefär?

Risk för att hamstern rymmer i samlarlåda? 

Får hamstern luft i samlarbur med lock eller krävs hål? 

Rekommendation eller inte? :)

Hälsningar / Josefine och Maximus!Blomma

Hamsterlycka
0

Ja, de är större och praktiskare.

130l samla - 149:- (största storleken, vilket rekomenderas)

Såklart finns det alltid en risk, om man har höga leksaker t.ex. Men samlan har väldigt höga kanter. :) Skulle ändå rekomendera lock med massa hål eller nät i.

**Får hamstern luft i samlarbur med lock eller krävs hål? 
**Jag har massa hål i locken på mina samlor, men brukar ta av locken på dagen. ^^

Rekommendation eller inte? :)

Rekommendation!

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

Bine93
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gallerburar kan leda till gallergnagning, hamstern kan klättra och ramla och slå sig. Den buren skulle jag inte ens överväga..
Nu vet inte jag vilka storlekar det finns på duna burar men samlalådan är ju stor och de går att stampla på varandra om man sätter gallret på sidan istället för i taket. Det funkar ju ej med duna burar.

130 samlan kostar 140 kr tror jag?

Om du har lock på samlan tvivlar jag på att den kan rymma. Den kan ju inte klättra på väggarna om man inte har hög inredning. De kan ju gnaga men jag har aldrig varit med om att någon av mina gnagt sig ut ur en samla. Jag tror du hinner märka om hamstern börjar, plasten är ju ganska tjock. 

Om du har lock på samlan får den absolut ingen luft. Det bästa är göra hål i locket och sätta fast galler. De kan också göras på sidan. (bifogar en bild)

Jag rekommenderar absolut samlan! Jag har samlor till alla mina hamstrar och tycker det funkar jättebra :)

[frosttilda]
0

Jag använder samla låda och det funkar bra.. Min hamster har aldrig smitit ur den och jag använder inget lock. Den är stor och hög Köpt på Ikea men kom ihåg om du inte ska ha lock att du måste ha låga saker i buren så att hamsten inte kan smita!

The Idizen
0

- Ja.. Galler bur rekommenderar jag inte, då hamstern ofta klättrar i gallret och sedan ramlar ner. Min kompis hamster klättrade i sin galler Bur och blev av med ena foten. Dunabur och samlarlåda är ju ganska lika varandra när det gäller fördelar. Det enda som skiljer är ju pris, och många roliga saker för hamstrar hänger man ju i taket, vilket där inte är samma möjlighet när man har samla låda.

- På IKEA kostar en 130 L 149.

- Risk finns ju alltid!

Får hamstern luft i samlarbur med lock eller krävs hål?

- Borra hål i locket så blir det nog bra, inte för stora bara ifall hamstern skulle kunna ta sig upp dit. Men massa hål i lagom storlek blir nog jätte bra. 🙂

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta