Är hon sjuk?
Denna lilla flicka är 10 dagar gammal.
Det känns inte som hon ska se ut såhär, känns inte som att det är normalt.
Hon har väldigt litet huvud, och är smal överallt förutom hennes mage.
Någon som vet vad som är grejen med henne?
Har hon någon magtumör eller något?
den 5e såg hon inte ut så som hon gör nu, så det har blivit så på ett dygn bara.
/Alexander

Bebisen ser ut att ha svällmage. Ser du om hon kan kissa och bajsa ordentligt?
Förut så sa alla att det alltid hade dödlig utgång, men jag vet att det var någon för nåt år sen som fick några som det gick tillbaka på. Så där vet jag inte vad som stämmer längre.
Men ser du att hon mår dåligt på något sätt eller blir sämre så ta bort henne. Vet att många uppfödare nog skulle rekommendera att ta bort henne redan nu. Men jag blir osäker i och med att jag vet att någon hade en kull där det gick tillbaka på.
Om du söker här på forumet kanske du hittar det.
Hon verkar ju inte lida eller ha några problem.
Hon beter sig precis som alla andra ungarna.. dock har vi inte sett om hon bajsar eller kissar, men vi ska kolla imorn hur det är med henne.
Ska googla lite på svällmage, tack för hjälpen! :)
/Alexander
Du vet inte om hen åt innan du tog fram ungen? När nyfödda kaninbebisar nyligen diat brukar de få en tjockismage tills de brytit ned allt och gjort sina behov
"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

Svårt att se om så små bebisar lider. Antingen har det gått tillbaka tills imorgon eller så har hon somnat in.
Ser resten av kullen ok ut? Många gånger är det fler i samma kull som får det.
#6 hon såg ut så tidigare idag och även på kvällen när vi kikade in för att ge mamma mat och vatten så hade lillflickan smygit ut och ålade runt som alla andra syskonen gör.
#7 hoppas att det gått tillbaka! vi har redan fäst oss vid våra små bebisar ju!
Jo resten av kullen ser okej ut, vissa är lite större och vissa mindre, men det är ju precis så det brukar vara i alla djurkullar, men alla är friska, är bara denna lilla som sticker ut från syskonen med hennes mage.
/Alexander
Jag tycker magen ser mindre ut på bilderna du la ut precis. Hoppas det går bra!
Det där ser ut som vatten mage också känd som sväll mage, på ena bilden När jag hade vatten mage fall på några ungar så testade jag med Att undvika gröt,samt bebismat med kött. Ge lättsmält mat grönsaks pure i Barnmat form,sallad el liknande. Skippa gröt,fisk kött. Ingen sorts kött. För mig hjälpte det och har hållit mig till den dieten tills ungarna är Två veckor gammla. Sväll mage kan vara smärtsamt…
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/
Idag har tre bebisar lämnat oss, bla den flickan jag skrev om.
Vi kunde dock inte hitta henne alls i buren så mamman måste gjort sig av med henne.
Men en liten pojke och två flickor har lämnat oss, och vi oroar oss lite för en liten silverchokladpojke eftersom han är väldigt liten och ser svullen ut han också.
Dom är 11 dagar idag, och vi hoppas att restrerande 7 klarar sig!
/Alexander
Va tråkigt :(
Anna och taxen Max

Beklagar:(
Som jag skrev så är det väldigt vanligt att fler i en kull får svällmage och dör. Mamman "städar bort" så många hon orkar, men en del blir liggande kvar.
Hoppas resten klarar sig nu men den som börjar bli svullen nu skulle jag kanske inte hoppas så mycket på. Men får hålla tummarna för resten.
Och bara som ett litet tråkigt fakta så här, sätt avelsstopp på kullen. Svällmage är många gånger ärftligt så man bör inte avla på någon av syskonen. Och jag hade inte avlat på någon av föräldrarna igen heller.
Håller alla tummar för resten av kullen nu iallafall!
jag hoppas att han inte är svullen och att jag bara inbillar mig.
Jo vi tänkte nog göra det, för att det känns lite trist att det blir såhär ):
jag håller alla tummar jag har för att resten ska klara sig!
/Alexander
#11 Vad synd… Men jag håller med tummarna på att de andra sötnosarna klarar sig! ❤️
Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.
Vad synd … ❤ Hoppas resten klarar sig.
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus
Åhnej vad tråkigt att du råkat ut för svällmage, vet hur det känns har själv råkat ut för det 2 gånger.
Jag hade en gång en unge som råkade ut för svällmmage, men jag testade att massera dens mage försiktigt med en tops som jag hört att man kan göra. Den ungen överlevde, men det var nog lite utav ett undantag. Man måste vara snabb med att göra det eftersom det går rätt fort när de väl fått svällmage.
Det som låter lite konstigt är att dina ungar dog när de var över 10 dagars ålder, jag har bara läst att hamsterungar bara kan drabbas av svällmage när de är 0-10 dagar gamla. Jag har själv aldrig varit med om att någon dör efter 10 dagars ålder.
Det behöver ju inte vara svällmage, för reagerade på en annan sak. På bilden så har inte hamsterungen den där gula uppsvällda magen som de brukar ha. Men din unge hade i och för sig rätt mycket mörk päls som täckte magen. Kan bifoga en bild på hur en unge jag haft såg ut när den hade svällmage.
Men jag skulle för säkerhets skull satt avelsstopp på hela kullen och föräldrarna, svällmage är väldigt ärftligt. Det skulle inte vara kul att sprida vidare det :/
Mvh Alicia.
Jo dom är väldigt mörka redan, den pojken vi förlorade var dock ljusare eftersom har var silverchoklad och han hade lite gulare mage som på din bild. dessutom ser jag att klorna är röda, och några klor på de svarta tjejerna var röda, kan det hänga ihop tror du?
Dom dog på dag 10, natten till dag 11.
Vi hoppas på att den lilla silverchokladpojken som vi är oroliga över klarar sig.
Jag är dock inte med bebisarna just nu eftersom att dom är hemma hos min flickvän, men hon ska kolla till dom imorn och meddela om alla 7 fortfarande lever.
Det hon sa senast var att alla sju levde och den lilla chokladpojken såg inte lika svullen ut som tidigare.
så jag håller alla tummar jag har för att allt ska gå kvar med dom restrerande.
Jo vi ska sätta avelstopp, och vi kommer att ha alla ungar nära oss så ingen kommer säljas till någon vi inte känner, det är syskon och vi själva som ska behålla ungarna, så dom stannar i familjen.
/Alexander
De kvarvarande sju lever fortfarande, så vi hoppas att dom fortsätter göra det!
/Alexander
Vad tråkigt med svällmage. Har nyss förlorat 2 stycken ungar pga det ev nån till som bara försvann. 3 st dog av något annat så nu har jag bara 3 kvar men de mår bra.
Håller tummarna för dina ungar.
Nu verkar det som ännu en unge ska lämna oss.
dom är 14 dagar idag och en liten pojke som är mindre än alla sina syskon har fått jättesvullen mage bara sådär..
/Alexander
#21 Så tråkigt… Men jag håller verkligen tummarna för dem! ❤️
Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.
håller tummar och tassar för de små liven
Nej vad tråkigt. Styrkekramar och alla lyckoönskningar att resten ska klara sig. :(
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 
Nu är det 6 stycken kvar, och hoppas verkligen alla stannar kvar nu!
/Alexander