Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 7533 ggr
The Idizen
1

Hamster hjul låter hela natten

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min hamster springer i sitt Hjul nästan hela natten.

Eftersom hon bor i mitt rum så kan jag inte sova.

Finns det någon speciell sorts Hjul jag kan använda som inte låter?

Hur gör ni?

Mitt hjul: (Bild)

Kan man kanske smörja det på något vis?

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

Hamsterlycka
0

Jag tar ut hamstrarna till vardagsrummet på natten, där kan dom härja hur mycket dom vill. ;) Går också att smörja in hjulet (inte hela hjulet, där det sitter fast i ställningen) med matolja.

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

The Idizen
0

Åh, okej. Jag har ingen möjlighet att flytta Muffin eftersom min mamma nyser av dammet. Ska prova att smörja. :)

Rocksey123
0

Jag flyttar min lilla Kiwi ut i vardagsrummet jag med :). Men jag skulle rekommendera att skaffa ett trähjul. Dom hjulen är helt tysta. Kan länka :). http://www.teddytassen.se/webbshop/hamstermus/hamstermusleksaker/springhjulbollar/trahjul-spinning-933.html Det är det billigaste jag hittat med rätt storlek.

//Selma

Stay strong, whathever they say.

Hamsterlycka
0

#3 Det är inte rätt storlek om det är till en guldhamster.

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

Rocksey123
0

#3 Det är en dvärghamster :).

//Selma

Frosstis
0

Dvärghamstrar bör ha iallafall 18 cm. Och man ska helst inte ha Hjul hela natten, du kan aktivera den på något annat sätt:) Förvånar mig att du inte tagit ut hjulet när du inte kunde sova, i början av mitt "hamsterliv" så hade jag sånt gallerhjul som lät jättemycket, blev galen efer någon minut och tog ut det ur buren direkt. Liksom x)

Men ha inte Hjul hela tiden, speciellt när din hamster är så liten. I rasthagen kan du ha den istället:)

Rocksey123
0

Just, ja! Din hamster är ju typ 4-5 veckor.. De kan skada sin rygg innan 5 månaders ålder om dom har Hjul.

//Selma

Twisted_T
0

Stoppa in en låda med torr blomjord istället. Då använder hamstern energin där. Förhoppningsvis används den flitigt i alla fall och inte som toalett den med.

// Linn

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

Potatisen
0

Jag har ett Hjul helt i metall och smörjer det med rapsolja engång i månaden. Se bara till att inte ta för mycket olja, då åtminstone min hamster tycker att oljan är jättegod och "äter" på hjulet.

The Idizen
0

#6, okej. Jo, jag provade att ta ut hjulet men hon hängde sig i det och blev helt galen. Så jag fick sätta tillbaka det. Men nu så sover hon på toaletten och har ett tefat. :)

Candela
0

Jag har trätt ett sugrör över stången på mitt Hjul, och sen satt hjulet över den - inget gnissel! Men jag vet inte om man kan ta loss hjulet på samma sätt med din modell.

Rocksey123
0

#10 Har du läst min kommentar? Hamstrar ska inte ha Hjul innan 5 månaders ålder :(. De kan skada sin rygg. Och tefat är nog inte en sådan jättebra idè heller…

//Selma