Hamster lekar ?
Hej ! :)
Jag har en liten dvärghamster som är ett halv år ! :)
och jag undrar, när ni ska "leka" med era hamstrar, vad brukar ni göra ?, det kan vara vad som helst, fast inte liksom så hon kan smita på nåt sätt ! :$…
Tack i förhand ! 
P.S tycker ni att hon är för gammal för att para ? :o
/ Miranda
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
hej jag har själv en hamster och jag brukar hittta på ganska många saker til min lilla sötnos man kan tillexempel ta en hög med gamla kassetband och ställa om i en fyrkant och i kan man antiingen göra hinder eller en labyrint av en massa saker. Eller köpa en sån där boll som de springer runt i det älskkar min :D
Kolla gärna in, Det är en bra blogg med många ideer men tyvär har dde inte hunnit göra så många inlägg pga det är en ny blogg
1 # tack så mycket, såg din blogg den är jätte bra :), ska börja läsa den :D
/ Miranda
Mina brukar springa fritt i mitt rum när jag är där. De springer också i springbollen. Sen tränar jag Agility, Faktiskt väldigt kul.
//Marie www.hamsterbladet.wordpress.com
jag gör som Marie!
// Julia
Det går in för mig att hon springer runt i mitt rum, tänk om det finns ett litet hål som hon kryper igen och fastnar eller aldrig kommer tillbaka :'(
/ Miranda
#5 Nä, det är sant. Själv har jag bara en säng som hamstrarna kommer under i mitt rum. 
#5 Det behöver jag inte oro mig för för mitt hus är rätt nytt och inga hål!!
// Julia
#6 vad tur för dig.. skulle också vilja släppa min hamster fri :)
/ Miranda
5# haha, en av mina kompisars hamster hade rymt och den hade bitit sönder slangen till diskmaskinen så dom fick köpa en ny :). Min hamster har också rymt två gånger, så jag vågar inte släppa ut henne mer, alltså utan tillsyn för hon är riktigt snabb.
/ Miranda
Guldisen brukar får springa i sin boll eller fritt inne på lilla toaletten. Inne på lilla toaletten har vi lite leksaker som rör och labyrint och lite klättersaker (inte så höga för hamstrar har ju inget höjdvett).
Våra robbar däremot är inte handtama än, jobbar på det. Så just nu är det i sin Bur, de har mycket rör och grejer i buren så att de kan aktiveras där. Det största problemet med robbarna är att de är så små och kvicka, kan inte precis släppa ut dem på golvet, inte ens inne på lilla toaletten. Till dem funderar jag på att fixa en aktiviteslåda (typ större leksakslåda som man kör in under sängar eller liknande. Där skulla man kunna ha en hel del saker och samtdigt slippa leta efter pyttesmå hamstrar.-
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
Förörvrigt ska dvärghamstrar bo två och två eller i flock, det är lag på det.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
#11 Okej :). Jag hade en sån där spring boll till min hamster förut men den gick sönder när hon sprang in i väggen :o, så jag vågar inte använda den för då kommer hon bara smita.
#12 Vem pratar du med? :P
/ Miranda
#14 enligt mig så ska dem aktiveras varje dag minst 1 timme :D
#15 okej tack :), men jag kan inte direkt varje dag för på varannan helg åker jag till min pappa och jag får inte ta med min hamster då för för det första tar det två timmar att åka dit, och sen har vi en katt där, så min mamma tar hand om min hamster när jag är där :)
/ Miranda
#16 det är ju bra att din mamma tar hand om henne/honom så att han får vatten och mat osv.. :)
#17 Ja, som tur ställer hon upp :), annars skulle jag inte kunna ha någon annan, för mina små syskon är för små :).
/ Miranda
#18 ja :)
Jag brukar lägga mig ner på mage eller rygg, sedan låter jag Muffin gå runt på hela mig. ;)
Live
Laugh
Love 
#20 tråden är från 2011 ;P
#21, ja men om någon tittar i denna och undrar samma finns det ytterligare ett svar. :)
Live
Laugh
Love