HJÄLP!! Samla låda.
Hej, är det många här som har Samla låda som Bur?
jag har en samla låda åt min Dvärghamster, den är kanske 50x20
men ja, jag vill ha en STOR åt min guldis. För han verkar nästan vara lite deprimerad och det gör så ont i mig å se :/ SÅ, någon här som vet vilken den största lådan är?
på min praktikplats på förskola, har dom lådor dom har klossar i, som är samla lådor, och dom är säkert nästan 1,5 m lång och typ 50 cm bred.. eller större, riktigt stor iallafall..
men hittar inga på ikeas hemsida :/
Hej!
Det finns en precis lagom stor på ikeas hemsida.
Vill du verkligen ha större så vet jag inte, men den största samlan räcker gott och väl om hamstern får rastas.
Tycker du ska köpa en större samla åt din dvärgis också, för dens Bur låter liite liten :)
Jag själv har den största samlan åt Destiny, den näst största åt Avicii och Skrillex bor för tillfället i en rätt liten samla, men han får gå ut och in som han vill :)
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Det är den som är 130 l. Den ska tas bort ur sortimentet men vet inte ifall den redan tagits bort från hemsidan. Åk till IKEA och kolla, köp den du tycker ser störst ut :) Om inte den finns så ska det finns en nästan likadan bara att den har sne"tak". Dom är stora :)
annars kan du åka till JYSK eller någon sån affär, det finns plastlådor där också.
Jag beställde en 130 L bara för någon vecka sen så den finns kvar på hemsidan :)
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Har en 130L till Yuki :)
#1 den samlan jag har till min dvärg är den största jag hitta, kan knäppa kort nu och lägga ut här så får du se ! vet inte om jag sa rätt mått :) men skulle ju va hemskt om jag hade en för liten till min.
Åk till IKEA och kika? Det fanns inte på hemsidan har jag för mig.. när jag köpte min.
Ja men jag ska åka och titta.
:)
#9 Den ser större ut än vad den lät, ser faktiskt okej ut :)
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
#9 ja de får plats med en hel del i den iallafall!
:)
Men ska kolla om det finns någon större åt båda 2 !
Det finns JÄTTE-stora plastlådor (liknande SAMLA låda) på Clas Ohlson. Det finns typ en meter långa och 50 cm djupa! Du kan ju kolla på IKEA också men jag rekomenderar att köpa på Clas Ohlson. Mycket billigare, mycket större!
//Selma
Stay strong, whathever they say.
#12 jasså?? tack för tipset!! är dom tjocka då i plasten?:)
Den räcker nog till dvärgis men absolut inte guldis.
#14 nej därför jag skrev om tips här ifall de finns större lådor. För att jag ville ha en till min GULDHAMSTER. :)
Haha ja brabra^^
#13 Ja, dom har lika tjock plast som ikeas :).
//Selma
Stay strong, whathever they say.
Tror måttet 50x20 var underdrift, antagligen är det 57x39 :)
Finns en variant på Jysk som är ungefär lika stor som IKEAs som jag skulle satsa på. Vet dock inte hur den är i plasten.
#12 Tell me more! Största som jag har hittat på deras sida är max 60 lång.
//frida
#19 Rusta har 140 L lådor ! :)
Doh, det skulle stå Rusta i mitt inlägg. Jysk har också bara pyttelådor i sammanhanget.
//frida
http://rusta.se/r-box-oversize-140l-p95601236.aspx Tänk också på att måtten oftast gäller den övre kanten och inte bottenyta. Det är alltså bättre att köpa lådor som är så raka som möjligt även om de kan låta något mindre än en annan modell.
//frida
bor du i sthlm trakten så kan du få köpa en av mina.
använder bara en numera.
locket saknar nät men är uppskuret så nät är bara att sätta dit.
Här har ni Ikeas samlalåda 130L.. finns kvar både på nätet och iaf i min butik. Bara att skriva "samla 130L" i sökfältet annars =)
Dollarstore brukar ha 100 liters ca 60x50 för 150 kr.
#2 Hur vet du att den ska tas bort ur sortimentet?
Medarbetare på Undulater och Burfåglar
#27 Ok, tänkte om jag borde köpa en låda nu innan de försvinner då eftersom jag vill ha en sån låda när jag skaffar hamstrar.
Medarbetare på Undulater och Burfåglar
Jag kan ana att det är så att det blev snack om att lådan skull tas ur sortimentet eftersom ngr inte lyckades hitta den på hemsidan och då nämdes det, som en fundering,att kanske det var så att den skulle tas bort ur sortimentet..men den finns kvar på hemsidan, och det fanns många ex på IKEA i jönköping förra helgen och den var inte prissänkt, så tror inte den ska bort.. men jag kan ha fel. Har skrivit till IKEA's kundtjänst.. men fick som svar att de beräknar ha svarat på min fråga den 25:e mars ;) Så vi får väl vänta o se ;)
kan någon lägga till en länk till Clas Ohlsons's plastlåda?
Med vänliga hälsningar, Dino & Honi.
:3
Fått svar från Ikea gällande samla 130 L. Det är bara den svarta som utgått, den transparenta finns kvar =)=)=)
Åh vad bra!:D
På IKEA i Linköping finns inte den största Samla-lådan kvar längre (sen 1-2 år tillbaka). Det är synd tycker jag, men å andra sidan hade nog min hamster gnagt sig ur den ganska snart 🤑
Den går ju som sagt även att beställa från deras hemsida och kommer enligt den Inte att tas bort ur deras sortiment.. :) Sen är det ju förstås alltid olika vad de olika varuhusen väljer att ha hemma..men de kan säkert ta hem en om ngn vill ha också :)
#34 Det är ju jätte bra att det går att beställa. Men då är det 100 kronor frakt & alltså 100 kr mer än om den är i affär. :/
Jag beställde min samlalåda men jag har 26 mil till närmasta IKEA så 100kr i frakt kändes väldigt billigt i jämförelse med bensinkostnaden. Fråga om de kan ta hem en till dig, de brukar vara väldigt tillmötesgående.
Jag bor 15 minuters gångväg från ett IKEA-varuhus som inte har största samla-lådan, så för mig skulle det kännas som ett rån att behöva betala 100 kr frakt 😛