Burar som går att stapla?
Hej!
Jag har rätt så ont om golvyta men skulle gärna vilja ha en till guldhamster, är det någon som har en bra lösning på burar som går att stapla stabilt på varandra och som fortfarande har bra ventilation?
Beror lite på hur man väljer att möblera, har man en möbel där man kan ställa in två dunaburar eller akvarium så funkar det perfekt. Då får man burarna på varandra utan att det blir krångligt att städa osv
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
antonius tar liten plats.
Mm, beror ju också på vilken storlek man vill ha på burarna :)
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Tack för alla svar! Såklart vill jag ha "så stora som möjligt", nu bor min hamster i en samlalåda och det känner jag är en yta jag är tillfreds att låta min hamster bo på. Ska kolla upp vad som går in i bokhyllan! :)
Man borde väl kunna sätta galler upp på sidan av en plastlåda och sen stapla dem ovanpå varandra på höjden? Gallret måste väl inte vara i locket? 🙂
Tänker om de kan bita igenom gallret/bli gallergnagare. Vad använder man för galler till hamstrar? :) Hade kaniner som bodde utomhus, de bet igenom nästan alla sorters galler förr eller senare och rymde, som tur var stannade de alltid kring huset :)
Sätt bara en smal remsa med galler högst upp längs sidorna, dit de inte når?
Det går att använda sig utav gallersektionerna som man har till rasthagarna man kan köpa i djuraffärer, det är rejäla galler och bra att använda till ventilationsgaller vid burbyggen ;)
Jag brukar stapla mina 130liters samla på varann, dock bara två-och två. Lite jobbigt att man måste lyfta ner den övre buren för att komma åt den andra, men annars är det jättebra tycker jag. :) Dock brukar jag ställa dom som vanligt och ta av locken på kvällen och ha det så under natten. ^^
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13