Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 2346 ggr
Gabriella.L
0

Dvärghamster Vs Guldhamster

Vilken sort tycker ni om bäst? Motivera gärna ditt svar! :D

Om ni motiverar dvärg, säg gärna vilken ras under gruppen dvärghamster! ;)

Frosstis
2

dvärghamster, campbells. gillar dvärgisar mer för de är lugnare än guldisar, sötare, mindre, man kan ha flera och de är socialare:))

Sara1214
2

#1 åter igen så tror jag inte du vet så värst mycket? Du skriver sådär hela tiden? Kan du något om hamstrar? Det är HELT ineviduellt! Från dvärg till dvärg och detsamma med guld. Helt,helt ineviduellt. Man kan lixom inte säga så. Men min favorit är guldhamster. Dom är större och mer att gosa med enligt mig. Sötare. Finare,finns i fler färger. Ahh,bättre helt enkelt. Och sen brukar man få en lite snällare guld när man köper från djuraffär. Dvärghamster brukar oftast vara lite spralliga och så innan dom blir tama! Men Appsolut GULDHAMSTER! Love Them!❤

Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎

Gabriella.L
0

#2 Aww! 

Hade sj en UNDERBAR guldis men han dog nyss.

Sen köpte min syrra en ny, men ledsnade efter ett tag så hon gav bort den till en annan familj.

Sara1214
2

#3 åhh så tråkigt att han gick bort! :( Okey:)

Frosstis
6

#2 Kan du sluta säga emot mig? Jag var nära på att skriva i texten att du inte skulle påpeka det, men jag tänkte att du kanske skulle avstå och bara tänka det för dig själv istället. Men icke.

JAG tycker så, JAG. Då behöver inte DU kommentera det? Och att jag inte kan någonting om hamstrar? Snälla. Hur skulle jag då kunna veta att det fanns en dvärghamsterart som hette campbells? hur skulle jag kunna veta att det finns guldhamstrar. Snälla nån. sluta tjata, jag blir bara irriterad på dig. 

Och så klagar du på att jag skriver så om dvärghamstrar, så skriver du själv att "Dvärghamster brukar oftast vara lite spralliga och så innan dom blir tama". Vad är det? Varför skriver du så? End of conversation.

ElviraNym
4

skit i varandra bara

//Elvira

Med vänliga hälsningar,
Elvira

Sötizzen
1

Dvärghamster, Hybrid och Vintervit

För de är mindre en guldhamstrar och Guldhamstrar tycker jag  stinker jätte mycke men inte Dvärghamstrar. Sötare, roligare och gosigare helt enkelt.

Mvh NattaSkrattar

[Emma--]
1

Jag har ju faktiskt bara träffat två dvärghamstrar som antagligen var hybrider. Men föredrar guldisar för att dom bor ensamma och är större. 
Men jag ska nog pröva på kinesisk dvärghamster någon gång :) 

Dom dvärghamstrar jag mött gick att hantera men var inte särskilt kontaktsökande och nyfikna som de guldhamstrar jag haft och mött. 
Sen vill jag helst inte behöva stå där och behöva ha flera små burar om dom inte kommer överens.

Sara1214
1

Jag tänkte precis också påpeka att du alltid säger imot mig..! Och vad jag såg i texten skrev du "DE ÄR lugnare" vilket det inte är. Och varför tar du alltid ut en liten del av vad jag skrev och då blir det bara konstigt. Jag skrev att om man köper från DJURAFFÄR brukar man få svårt att få dom tama. Dom är lite snabbare,mindre och kvickare än vad guldisar är. Eftersom dom är mindre. Och eftersom dom är mindre så är det lite svårare att ta tag i en otam dvärghamster. Men,men.. Nästa gång kanske du ska skriva JAG TYCKER SÅHÄR. Nu tolkar jag det som att du skriver bestämt att nu är det såhär. Punkt slut! end of the discussion! :/!!!!

Sara1214
2

Plus att jag kunde inte motstå för jag blir bara sååå irriterad när jag läser det. Jag skulle inte ha påpekat det om du bara hade skrivit JAG TYCKER PERSONLIGEN SÅHÄR …

Frosstis
4

#10 Jag blir såå irriterad när du läser allting som om det vore emot dig. Dessutom skulle jag inte behöva skriva att det var min personliga åsikt när TS skrev "Vilken sort tycker ni om bäst?".

Gabriella.L
9

Snälla, ta detta i ett mail eller något.

Det är sjukt tråkigt när ni håller på att argumentera i forumet.

minihamster
2

Jag tycker mest om dvärgar eftersom jag bara har haft det. :) Guldisar är nog snälla de med och jag ska skaffa en någon gång. Men nu har jag bara haft dvärghamster så det är min favorit. De är snälla, söta (vilket guldar nog också är) och kan vara flera i en Bur. Så dvärgisar är nog min favorit.

//Josephine :)

minihamster
1

Glömde säga att jag gillar vintervita mest. ;)

//Josephine :)

gerbil99
2

Jag har aldrig träffat en guldhamster utan bara dvärghamstrar men av det jag har hört så skulle nog en guldhamster passa mig bäst. Jag tycker att de verkar lite enklare att hålla på med och lite mer att de märker att det är jag och inte någon annan som håller i den, alltså är den lite mer personlig. ;) Jag tycker förstås om dvärghamstrar också och tycker speciellt om deras minimala storlek… :3

// Johanna - Medarbetare på Gerbiler ifokus

ElviraNym
1

Jag tycker mest om guldhamstrar eftersom min lillebror är allergisk och det funkar bara med guldhamstrar då:) Men jag vill gjärna ha något stort att gosa med och då funkar ju också gulisar bäst eftersom dom är större:)

//Elvira

Med vänliga hälsningar,
Elvira

jossa5
2

I skrivande stund måste jag säga dvärghamstrar vintervit/hybrid, då det är dom enda jag haft, och träffat. :P

Min Hybrid är från djuraffär, och jag tyckte det gick rätt fort (ca en vecka) att få henne tam. Hon är ganska lugn just nu, men har sina stunder då det är full fart och det ska springas och klättras överallt. :)

Min vintervita är från uppfödare, och där är det bara spring, mest hela tiden. Det går bra att ha henne i handen en stund, men sen vill hon springa igen. :)

Skulle gärna prova på guldhamster i framtiden, för att se hur dom är. Men som med alla djur (och människor) det beror ju på djuret, vissa dvärgar är helmysiga medan andra har fullt i spring, och samma med guldhamster.

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Olivia8383
2

Just nu så vet jag nog inte riktigt, eller kanske. Jag har haft en dvärghamster, vintervit från djuraffär som var jättesnäll. Hon bet aldrig någon under sitt korta liv. Nu har jag en guldhamster, hon har inte heller bitigt någon och skulle aldrig göra. Hon är från uppfödare. Min dvärgis var lite mera otam i början än vad min guldis var, men det kan ju ha berott på att hon kom från djuraffär. Men när jag tänker efter så gillar jag nog guldisar mer precis som #2 så tycker jag att de är mer att gosa med än en dvärgis. Men jag gllar dvärgisar också. Men guldisar finns i flera färger och hårlag och täckningar och så tycker jag att min guldis är lite mera sällskaplig än min dvärgis var. Det kan ha berott på att hon kom från djuraffär men endå, som JAG har uppleft det så tycker JAG mer om guldisar men alla tycker ju olika. ❤️

Hälsningar Olivia, stolt hamsterägare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com

Sara1214
1

Jag vet att hon skrev det. Men hon skrev inte att man skulle skriva varför man skriver att dvärghamstrar är lugnare. Det var det jag syftade på. Att du skulle skriva min åsikt är att dvärghamstrar är mycket lugnare än guldhamstrar.men det behöver inte vara så. Ta resten i PM!

Rebornbabyn
1

Jag tycker om både dvärghamstrar och guldhamstrar.

För jag har haft 2 guldhamstrar och en dvärghamster.

Jag tyckte att dvärghamstern blev inte lika tam, men det beror ju bara på hur mycket man umgås med hamstern. Men båda är söta och snälla!

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

Hamsterlycka
0

Campells och guldhamstrar. För att de är sötast. Punkt. 😃

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

Daddizz
0

Guldhamstrar. Har bara det och ÄLSKAR verkligen min BoB.

PS: Tråkigt när ni bråkar här :(

Frosstis
2

#22 Vi bråkar inte- vi diskuterar :P

Alice98
2

Jag älskar både guldhamstrar och rysk vintervit dvärghamster! Campbells, kineser och robbar har jag aldrig haft och de jag burit har varit spralliga. Mycket spring i benen och svåra att få tag i i buren. Dock har jag aldrig burit en kines så jag vet inte hur dom är. 

Jag kan inte välja mellan guldar och vintervita, båda har plus och minus. 🙂

Jag är uppfödare av Rysk vintervit dvärghamster,

www.alihams.weebly.com

NaDa...
0

Har bara haft guldhamster, så kan inte svara… Men jag tycker att guldisar är underbara, man får "lite mer att hålla i" ned guldisar med. Tycker dock att dvärgar är jättesöta, vill gärna ha ett par robbar i framtiden. :)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Potatisen
0

Älskar både dvärgisar och guldisar. Just nu har jag nio guldisar och tre campbells. Jag har haft fler dvärgisar innan, men blev tungen att sälja den för ca tre månader sen. Behöll guldisarna, eftersom jag förde upp ungar. Jag tycker att alla hamstrar är underbara och vet inte vilka jag gillar bäst.