Köpa en till hamster?
Jag har en liten hona, som är 6 veckor gammal. Har haft henne i en vecka. Är det försent att skaffa en till hona? Det är en liten dvärgis från djuraffären dock beställdes hon och jag fick hem henne samma dag hon kom till djuraffären ..
Live
Laugh
Love 
Vill gärna veta. :/
Live
Laugh
Love 
Jag tror inte att det är försent.
Så länge som den nya kompisen är en liten unge så brukar det gå bra :)
Åh, tror du det?
Min mamma är lite allergisk, kan det bli värre om vi skaffar en till?
Live
Laugh
Love 
Det bror på hur allergisk din mamma är men det kan går bra men också dåligt som jag sa det bror på hur allergisk din mamma är!😉
Hmm, okej.. Vill ju inte utveckla det.
Får ha min lilla Muffin så länge jag tvättar händerna och byter kläder. :)
Live
Laugh
Love 
Låter ju som hon är ganska allergisk? Har du frågat din mamma?
Anna och taxen Max
Det är jätte kul med hamster ju! Hoppas att du får!
Kaniner, Degusar, Hund, Katt, Möss och Hamster
Älskar er mina älskade djur!
#6, ja jag tror nog att hon är det.
Hon blir lite snorig om jag tex klappar min hamster och sedan kommer in till hennes rum och är där. Det är inte själva hamstern hon är allergisk, utan hon är allergisk mot dammet.
När jag frågade så var hon väldigt tveksam och var rädd att hamstern skulle bråka med den gamla..
Live
Laugh
Love 
Vissa spån dammar mer än andra. Vad använder du för Bottenmaterial? Om du bör köpa en till dvärg för någon mer kunnig på det området svara på. Vet att det kan vara svårt att sätta ihop två efter en viss tid och att det är ännu svårare om de är från djuraffär.
jag är allergisk mot dvärgarna men inte mot guldarna.
tror det har med deras urin att göra.
fick sluta med dvärgarna pga att jag fick rinnande ögon,snuva,blev trång i halsen,fick klåda och hosta var gång jag städade eller höll på med dom.
har inga problem alls med guldarna.
om din mor har pollenallergi så använd inte spån. det dammar mkt.
använd istället flis eller torv.
torv gillade mina dvärgar bäst. de grävde långa gångar.
lägg i en massa toarullar i torven så får din dvärg ett paradis.
du behöver inte ha nån sandskål om du använder torv.
Använder inte spån utan något annat material, vi har nu kommit fram till att mamma kommer inte bli mer allergisk för att vi sätter in en till.
Nu är frågan bara om dom kommer att bråka.. ://
Live
Laugh
Love 
Om du köper från uppfödare kanske du får testa om det funkar och lämna tillbaka den om det inte skulle det! Men djuraffären kan inte det och då måste du vara beredd med en Bur till. Sen Om det inte funkar kan du sätta burarna brevid varandra så dom kan känna varandras lukt!
Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎
En Bur till får jag inte. :/
Live
Laugh
Love 
Jag tror också att det är försent. Men om du köper hamster igen ska du helst köpa från uppfödare ( sjukdommar på zoo )
Lycka till!
//Elvira
Med vänliga hälsningar,
Elvira
Då tror jag att det är försent:/
mmmm jag med
Med vänliga hälsningar,
Elvira
Åh.. :(
Live
Laugh
Love 
Nej det kan ju inte vara försent. Du kan ju höra med en uppfödare nära dig om du kan få testa med en hamster (ev. lämna din hamster till henne så hon kan sätta ihop dom åt dig) och om det inte funkar får du lämna tillbaka den.
Om du inte får en till Bur kan du ju bara ta en plastlåda som du har hemma och fixa den till en snabb Bur, eller be uppfödaren få låna en Bur. Eller bara säga till din mamma att du behöver en låda för förvaring, och att du sedan använden lådan till hamstern ;) Den måste ju inte vara sådär stor.
Fråga gärna uppfödaren om råd till ihopsättning:)
Lycka till!
#18 precis det jag skrev ovanför. Att hon kunde kanske få Testa med en;) :P
#20 Jag vet, läste det. Men eftersom som jag sa det för ca. en vecka sen till henne verkar det som hon inte lyssnar eller förstår, så lika bra att förtydliga. ^^
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
#21 ok:P
Ska se om jag kan kontakta en uppfödare. :)
Skulle vara så mysigt med en till. (;
Kan inte lägga hamstern i en förvaringslåda eftersom att då måste jag lägga spån där vilket dammar mer och gör mamma mer allergisk.
Live
Laugh
Love 
#23 Kan du inte ha samma Bottenmaterial i förvaringslådan som du har i din Bur nu? :)
~Mvh Amanda, medarbetare på Jedward.ifokus~
Flyttar till Paris, följ med: www.asummerinparis.blogg.se @AmandaPense -Twitter
www.LesPhotos.blogg.se
Joo .. Men det betyder då mer damm. ://
Live
Laugh
Love 
Va har du för Bottenmaterial? Jag kom också hem med en dvärghamster från djuraffär och har tänkt massor på en till eller hur jag ska göra men jag vågar helt enkelt inte stoppa ner en till i samma Bur som Roffe. Han håller stenhårt på vad han anser är hans. Kan vara allt från sin favorit leksak till en plast sked när jag små städar. Han vaktar massor och hoppar på oss ibland om vi rör Ludden (hans favorit leksak). Skulle inte kännas bra att stoppa ner en liten unge till honom. Inte fören detta beteendet minskat. Kanske är fel av mig men så tänker jag. Jag tycker att om du kan låna någon och ev lämna tillbaka den så prova. Kanske kan du ta med dig din hamster och 'prova ut' en ev kompis? Tror det är viktigt att tänka på hur hamstern är i temperamentet, även om detta kan ändras helt med en kompis. Men det är vad jag tror och hur jag tänker. Jag har bara haft Roffe typ 2 månader så är inte erfaren eller nått. Ville bara dela med mig av mina tankar.
Anna och taxen Max
#26, jag har träflisor. :)
Live
Laugh
Love