Hängmatta! :)
Hehe jag har en likadan till min guldis men han gillade den inte alls ;P
Vad är det för Hjul du har? Tror inte att du ska använda det för det kan vara farligt för hamstern om den ben kommer imellan.. Men man kan sätte kartong eller typ runt om det, om nu hjulet inte är för litet för n guldis.. :)
Svar: Hej! hjulet är inte farligt för hamstern, det är mindre glipor i hjulet så det är inget farligt för den,
Hängmattan passar en guldhamster, den ser bara liten ut just på den här bilden, är större än vad den är på bilden :)
mvh Julle
Vi ser ju hjulet, jag har haft ett likadant och det är ganska stora glipor. Du borde klippa en kartong och sätta runt:)
Då behöver man nog inte ha ett Hjul. Om han inte springer i något annat. Jag tycker iallafall att det ser lite riskabelt ut att ha ett sådant. Men sätt en kartong bit eller tjockt tyg runt så är du säker på att h*n inte bryter någon av sina små tassar. Men som sagt så kan du ju ta ut hjulet och typ ta ut honom och aktivera honom på annat sätt och kanske ha i hjulet vissa tider typ när du kommer hem från skolan/ jobbet så kan du ju se om det händer något :)
#5 Hjulet bör du ta bort direkt. Det kan vara skadligt. Bara för det inte hänt något än så betyder det inte att det inte kan hända något. Som med hamstervadd tex.
Så jag råder dig att ta brot det direkt. Plus att det är för litet enligt lagen för guldhamstrar om jag inte mins fel. :) Ska du ha Hjul så köp ett som är minst 18 cm i diameter och helst större, helst ska hjulet vara gjort av plast med ställning men ett annat funkar ju också, bara man inte har så stora glipor. :)
Springer han inte i något annat kan du ta bort hjulet helt. Det behövs ju inte om du tar ut honom tillräckligt mycket! :)
Jag har också en liknande hängmatta till mina, de tycker verkligen om den! 😃
#2 Åh :D det ska jag försöka prova ^^
Och TS angående hjulet håller jag med alla föregående talare. Jag fick ett sådant Hjul till min första hamster men tyckte det såg alldeles för farligt ut med hennes tassar så tog ut det och köpte ett helt i plast :). Så jag skulle råda dig att byta :)
Och hängmattan ser verkligen jättemysig ut :D!
tack för tipset!! #8
#9 Du kan även ta en lång bit kartong, typ från ett flingpaket och "väva" in. Typ ha kartongen över 3 pinnar, sedan under 3 pinnar, så att hamstern inte kan trampa igenom. Jag gjorde det med ett lånehjul, och det gick hur bra som helst för min dvärghamster. :)
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
okej! ska testa det :D