Köpa en till hamster?
Hej jag har en dvärghamster vintervit på 2,5 månader!!
Jag köpte henne på ett zoo och de sa att man absolut inte skall sätta ihop 2 dvärghamstrar då dom bråkar och kanske till och med dödar varandra men läst lite här att det nästan är lag på att de skall leva 2 o 2 känner min hamster sig ensam?
Jag har en stor Bur och det skulle lätt kunna få plats två st där och har extra burar vid sidan av isf…
HUR SKALL JAG GÖRA!!?
Kostar det mycket att köpa från uppfödare?😕
Mvh:Emmy&Kokos
#2 Det borde väl inte spela någon roll?:) Har man inte pengar- ska man inte skaffa djur ^^
Men nää, det är inte dyrt. 150-200 kr och då får du med stamtavla, övergångsfoder och såklart en söt hampis.
Okej nej jag bara undrade för jag får inte pengar förns i slutet av månaden… :) men man kan ju alltid kontakta osv. vet du ng uppfödare i gbg?
#4 Jaha okej :)
Ja, frida magnusson (charlie2006) föder upp campbells, det var därifrån jag skulle fått men det blir inte så, men de ungarna är snart 4 månader nu så. Vet inte om hon tar fler kullar, men du kan ju skicka ett PM till henne.
Tror det bara är hon som föder upp campbells. Annars finns det wilmaP tror jag hon heter här på iFokus, men hon föder inte upp så mycket.
Men det finns uppfödare runt om i landet, det kan ju alltid ordna sig med transport. Men så kanske den får sitta ensam tills nästa transport hem igen kommer, om det nu inte funkar..
Och framför allt hur hittar man dessa lagar?
"Gnagare lever ofta i familjegrupper eller kolonier. Huvudregeln är därför att du ska hålla djuren i par eller grupp. Detta gäller dock inte guldhamstrar som vanligen är aggressiva mot artfränder."
Tack så jätte mycket för hjälpen :D men det är lite svårt att hitta upp födare i gbg…… 🤔
"Solstjärnans" föder upp vintervita: http://solstjarnans.weebly.com/ , annars känner jag inte till några fler. Dock går det ju alltid att ordna transport.
//Flöffo
#9 tack för svar har du några fler uppfödare då hon inte verkar ha några kullar just nu till salu ???
Inte några planerade nu ……..
#10 Känner inte till fler som bor i Göteborg, tyvärr.
//Flöffo