Hamster iFokus

Hamster

Etikettoff-topic
Läst 1474 ggr
[evilewa]
1

OT Roland på Blocket?

Är det någon som vet vem Roland är, som säljer guldhamstrar på Blocket från tid till annan?

kimky
0

Undrar också det, han har bland annat blåa har jag sätt :O

Sara1214
0

Undrar jag med! Han säljer guldhamstrar för 50 kr st. Har jag sätt:)

Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎

[evilewa]
0

#2 usch, fruktansvärt. Vet du hur det har gått med polisanmälan?

[Sara FE]
0

#4 Nä, tyvärr. Det enda jag vet är vad som står i den där tråden. Inte kul med identitetsstöld, hoppas att det tas på allvar.

Sara1214
0

Det är sjukt! Tur att jag inte köpte en hamster därifrån! Om det nu var han. Han sålde dom för 50 kr styck! Usch

Sara1214
0

Ok nu såg jag att det var han! Tur att jag inte köpte!:

wiis
1

Åh, så det är inte bara jag som reagerat på honom! Jag var i kontakt med honom lite kort angående några hamsterungar som han hade. Jag frågade bland annat vilka färger som fanns, vilket han inte direkt hade något svar på; det fanns bara "jätte fina färger."
Jag var tydigen tvungen att bestämma mig fort också eftersom han skulle åka och lämna några till zoo samma dag. Needless to say så blev det ingen hamster därifrån, vilket jag nu i efterhand är otroligt glad för.

Intressant att läsa tråden på råttor, någonting står verkligen inte rätt till.

Mvh Isabelle

Sötizzen
0

En fråga vem är det för person och varför är ni så emot honom?

Mvh NattaSkrattar

jossa5
1

#9 Det är en familj som säljer djur på blocket, har väldigt ofta annonser ute på råttor och hamstrar, och om man läser tråden som är länkad i #2, så är det en underlig familj. Man får inte välja råttor själva, och det har sålts gravida råttor, och det är allmänt skumt.

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

wiis
1

#9 Det verkar vara en hel familj som föder upp flera olika djur i massor. Kolla in på länken i #2 så kan man väl se lite hur de håller på. Sedan vet i ju faktiskt inte helt vilka de är, deras djur har det kanske bra, men som det ser ut verkar det lite skumt. De har hela tiden en eller två annonser ute samtidigt, och djuren är i alla möjliga olika färger. Väldigt fina är de, men i den mängden börjar man ju undra. Sedan verkar de som sagt inte ha någon större koll på vad/vilka färger det är de faktiskt föder upp.

Enligt tråden på RIF verkar det inte heller som att de låter någon komma hem till de och kolla på djuren, utan de väljer ut individen åt dig och möter dig sedan någonstans. Då får en ju att fundera på varför och hur det ser ut där.

Mvh Isabelle

Sötizzen
0

Ok, kollade på länken men det värkade som att de intenhadde hmstrar.

Mvh NattaSkrattar

Sara1214
0

Jodå! det säljer hamstrar!

jossa5
0

#12 Jodå, dom har hamstrar med. Har dom ingen annons ute nu så kommer det nog en inom en snar framtid.

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

wiis
0

#12 Sök på guldhamster på blocket och den första annonsen som kommer upp i Stockholm just nu "Guldhamster ungar leveransklara" är deras. Nog säljer de hamstrar allt. ;)

Mvh Isabelle

Tbopp
0

jag har faktiskt köpt min utebur hos honom (eller dem) men det var Roland vi pratade med när vi var där. Han verkade inte konstig direkt haha, men in kunde jag ju inte gå för uteburen stod i trappuppgången. Men har oxå tänkt på det med djuren, lite skumt… Har börjat tänka på det nu efteråt eftersom jag ändå köpte en Bur av honom och ser hans namn typ överallt :s

[evilewa]
0

Jag reagerade på hans återkommande annonser på Blocket. I snitt, till varje vecka har han nya ungar till salu. Jag startade tråden, helt ovetande av RiF och vad som hänt där. Hittade själv ingen info på nätet, tänkte att det säkert var någon här som kanske visste vem han var. Har själv varit i kontakt med dem i ett tidigt skede för att ställa frågor om en hamster och fått väldigt konstiga svar.

Bruden-Mbuti
0

nog har de hamstrar .

dessutom från mina linjer.😡

Sötizzen
0

Kollade och det står Säljes av Roland.
Men söta va dem men vilken hamsterunge är inte söt😉

Mvh NattaSkrattar

PaaatyPalm
0

Tass

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

Bruden-Mbuti
0

de har flera annonser på olika djur.

ett namn under köpes å ett annat under säljes.