Min hamster uttråkad..? Biter på gallret.
Hej. Jag vet inte om lilla Muffin är uttråkad.. :(
Dom senaste 2 dagarna har jag inte hunnit gosa med henne, men ska gosa massor när jag kommer hem ikväll.
Hon är ungefär 6-7 veckor gammal.
Igår när jag kom hem halv 2 på natten så var hon uppe och bet på gallret. Har hört att hennes tänder kan bli skadade av det så jag tog ner henne och tog bort skon hon använde för att kunna ta sig upp dit.
Tycker att det är väldigt synd att ta bort skon eftersom att hon gillar den verkligen. Hade tänkt möblera om i buren imorgon och ta bort ovan våningen så kan hon inte klättra upp via skon längre.
Har tänkt skaffa en lekhage till henne, men dom var tyvärr slut så dom kommer in i veckan eller någon gång i nästa vecka.
Ska även fara till djuraffären imorgon och se om jag hittar någon ny leksak åt henne.
Toalett rullarna hon fått har hon också bitit sönder.
Känner mig ganska förtvivlad, vill ju att hon ska ha det bra.
Live
Laugh
Love 
Hjälp? :((
Live
Laugh
Love 
När det gäller uttråkade gerbiler så brukar man säga att man ska stöka runt i hela buren. Släng in massa kartonger, fyll på med mer spån om du kan. Ja bara stöka till det! Det kanske inte ser så snyggt ut men jag lovar att din hampis kommer älska det! :)
Håller med #2
Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎
Hamstrar bör få komma ut och leka varje dag med. Du kan ha henne under uppsikt i sängen, soffan, golvet t.ex. Badkaret funkar super som lekhage med en handduk eller dyl. i botten och leksaker i. Men det är bra att hålla koll på henne då med. Hon vill troligen komma ut och springa och är rastlös. Och uttråkad i buren är hon troligen med. släng i lite mer kul som de andra sagt. Har hon sandbad? En bytta med blomjord brukar vara uppskattat med.
har du ingen bra rasthage så funkar badkaret bra.
har du inget badkar så skaffa en stor kartong. klipp ner sidorna till lämplig höjd. ställ in roliga saker så hon kan kuta runt lite å klättra.
du kan även träna agility med henne.
sök på agility så hittar du filmer på hur andra tränat.
Nu mår hon bra, hon har klättrat över hela mig och så har vi myst en massa. <3 Hon har fått ett nytt hamster Hjul och en ny leksak. Dessutom har jag ändrat om i buren, buren känns mycket fräschare och skojigare nu. :)
Live
Laugh
Love 
ungar bör inte ha Hjul.
de bör växa klart först så de inte förstör ryggen el benen i hjulet.
Fixa en enorm plastlåda, då kan du släppa ut hamstern utan att du måste passa den konstant :) Lättare att ha den ute länge då.