Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 5728 ggr
Jullanhugo
0

Murarnät!

Hejsan! Vet någon här vart man kan köpa murarnät? Har kollat runt lite i några affärer men inte hittat mer än hönsnät .___.

Tacksam för svar!

VildaVittra
0

Biltema är den som är billigast per meter, Jula är också relativt billiga och har en mindre rulle.

Nätet säljs ofta under termen putsnät, inte murarnät. Blir nog lite lättare att hitta då: ;)

http://www.biltema.se/sv/Bygg/Kakel-och-mura/Tillbehor/Putsnat-87838/

http://www.jula.se/nat-793079

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Jullanhugo
0

Nice, tack! :D

UlrikaD
0

Biltema 500kr för en rulle. Det lät ju frukansvärt dyrt.

Har köpt på Granngården tidigare för 60kr för 5 meter.

Bruden-Mbuti
0

jag gav 50kr rullen på jula.

de i butiken kallade det nätet för fyrkantsnät.

VildaVittra
0

#3 Är det lika små hål på den och hur bred är den?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

UlrikaD
0

#5 Samma storlek på hål, bredd kommer jag inte ihåg. Men det var inte så brett som 1m, det var det inte. 60cm kanske.

Köper sånt nät till dörrar på chinchillaburar. Fast som ovan skriver så kallas det fyrkantsnät. Finns i en mindre storlek på maskor också, såpass litet att man inte kan få in ett finger igenom. Perfekt om man gör burar till musbebisar:)

VildaVittra
0

#6 Då är biltema mycket billigare per kvm. Men jag bygger ju storskaligt. 🙂

nakuta
0

Sen finns det något som heter järntrådsduk på ex hornbach som har mindre maskor 6mm*6mm, finns i olika bredd och så =)

Amor vincit omnia

Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens

Jullanhugo
0

Tack!

UlrikaD
0

#7 Fast det blir ju samma pris. 500kr för 25 m på 1 m bredd blir ju 20kr m

60kr för 5 m på 60cm blir ju 12 kr m och dubblar man då bredden så blir det ju 24kr och bredden faktiskt 120cm istället.

Så några kronor billigare att köpa mindre rulle t.om:)

VildaVittra
0

Nej, du räknar fel.

0,6*5m= 3kvm

60 kr/3kvm=20 kr/kvm

499/25kvm= 19,96 kr/kvm

Utöver det skulle jag vara tvungen att sätta stolp med cc 60 istället för cc 100, plus allt extra material för att fästa nätet. i stolparna

= Biltemas är billigare.

Som jag skrev tidigare, jag bygger storskaligt.

UlrikaD
0

Förstår inte vad du menar att jag räknar fel. Det skiljer 4 öre på de olika sorterna. Sen om man behöver annan bredd på sitt nät är ju en helt annan sak. Priset är ju detsamma.

VildaVittra
0

Och stolp samt skruv är gratis då eller? ;)

Vi säger att jag ska bygga en vägg som är 2*6 meter och skruven ska sitta med 10 cm mellanrum. 

Till ditt nät går det åt 11*2 meter regel+12 meter regel=34 meter

Till mitt nät går det åt 7*2 meter regel+12 meter regel=26 meter

Till ditt nät går det åt 353 skruvar och till mitt nät 269 st.

Förstår du vad jag menar på? Dessutom skrev du att den lilla rullen var billigare per meter.

UlrikaD
1

Kan väl säga att i och med att det är ett hamsterforum och folk frågar om nät till sin Bur så räknar jag vare sig med stolpar, skruvar, reglar eller någonting annat. Frågan var ju var hon kunde köpa nät nånstans.