Luktar äckligt i buren
För typ någon dag sedan började det lukta lite äckligt (hamster) i buren, och idag städade jag den. Så den är alltså helt nystädad, men sticker jag in huvudet i buren luktar det äckligt ändå? Och jag har luktat på hamstern och han luktar som vanligt (alltså inte så mycket).
Vad kan det vara som luktar så? Han har ett sandbad som han använder.
Det kan ju vara sandbadet som luktar? :)
#1 Jag sa ju att buren var nystädad, och då ingår sandbadet också.. xD
Jaha XP
Inte lätt att veta :P
Nu är jag verkligen ingen hamsterexpert på något vis, men luktar buren när den är alldeles nystädad (alltså när du inte lagt in nytt strö, utan när du har tvättat av den - om man nu gör så även i hamstervärlden också ;D) eller är det när ströet är ditlagt? Och det är inte så att det är avföring som luktar?
Som sagt, vet inte, bara råkade komma in här hehe. :P
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#5 Hmm, jag vet faktiskt inte. Jag tvättade den inte så noga utan hällde i varmt vatten, hällde ut det igen och torkade med papper.
Antagligen är det när allting är ditlagt, kom på nu att det kanske är hans saker som luktar?? Har en träbro, kan tvätta den imorgon. Sedan har jag bara kartong saker ^^
#6 Tänkte att det kanske är spånet (fast man har kanske inte spån till hamstrar) som tillsammans med kiss eller leksaker gör att det luktar? Kan ju bli så med kaninburar iaf. 🙂
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Bara vatten tar dock inte bort urin eller annan smuts, använd grönsåpa eller Yes nästa gång så lär lukten försvinna :)
Edit: Ifall det är trägrejerna som luktar så ge även dem en omgång yes/grönsåpa tvätt :)
#7 Hehe jo man har spån till hamstrar också =) Men jag ska tvätta leksakerna med grönsåpa imorgon då =)
Får hoppas det går bort.
#10 Nej det har jag inte =)
Uppdatera gärna :)
Anna och taxen Max