Nån som har den här buren?
Kikade på zooplus och trillade över den här: http://www.zooplus.dk/shop/smaadyr/bure_loebegaarde/hamsterbur/metal/320034
Det lutar att jag köper den åt mina råttor, ser ut att bli en utmärkt sjukbur/bebisbur/osv. Är det någon här som har en sån här Bur? Hur är isf botten, är det sorten som spricker lätt eller är det nån mjukare plast som håller bättre? Hur är luckorna, sitter de ordentligt när buren är stängd?
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Puttar lite, någon kanske har köpt den efter att tråden lades upp? :)
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Kommer inte råttorna att smita mellan gallret? Vi kan inte ha sådant galler till våra råttor för de smiter direkt. Tänk på att råttor är små när de är ungar - men blir rätt stora sen!
/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.
#2: Kan jag inte påstå nej - om råttor smiter genom 0,9 cm är de så gravt undernärda till den grad att de är döda, och jag har då aldrig under mina 10 år med råttor stött på en död råtta som klarat av att smita…
😉
Skämt åsido, inser att jag nog uttryckte mig klumpigt. Med bebisbur menar jag inte en Bur som ska användas för avel, utan som Bur för nyinflyttade bebisar medan de introduceras till flocken. Just nu delar jag helt enkelt av råttornas Royal Suite om nån ska introduceras men det vore onekligen mer praktiskt med en separat Bur - men då vill jag inte ha något skrot med hårdplast som bara spricker och luckor som näst intill öppnar sig själva, så jag tänkte att jag kollar om någon här har den här buren iom att det är en hamsterbur egentligen :)