Är så glad!
Kände mig bara tvungen att skriva detta, är så himla glad för jag har köpt det första till min hamster som jag ska hämta om 15 dagar (ja, jag räknar ner dagarna varje dag och berättar rätt oupphörligt hur många dagar det återstår för familj och vänner😊 ) - Jag har köpt 3 jättefina skålar! :D En som jag tänkte ha till torrfoder, en till färskfoder och en till sandbad eller liknande! :D Kan lägga in bild senare kanske!
Tänkte också passa på att fråga när jag ändå skapar en tråd istället för att göra flera, ska få hem en korthårig hamster, går det bra att ha kutterspån som Bottenmaterial? :) Och går chinchillasand bra att ha till sandbadet/toaletten? :)
Ska även i helgen köpa en SAMLA-låda och så snart som möjligt ska jag be någon hjälpa mig att göra ett lock, har fått en liten idé och ska inhandla plankor och nät så snart som möjligt..! :D Ska bli så himla roligt att få en hamster igen, längtar något otroligt :'D
Ska senare ikväll också beställa leksaker, hus osv. från en hemsida! 😃 Om man säger såhär- tur att jag fick pengar i födelsedagspresent! :D
Om det är någon som har något tips till mig angående något av det här jag skrivit om eller något annat är jag väldigt tacksam, har endast haft en hamster tidigare och är inte så jätteerfaren! :)
~Mvh Amanda, medarbetare på Jedward.ifokus~
Flyttar till Paris, följ med: www.asummerinparis.blogg.se @AmandaPense -Twitter
www.LesPhotos.blogg.se
Det funkar jättebra att ha kutterspån och chinchillasand.
Grattis! 😃
Mvh Jennifer, Melker, Milton & Skipper ❤
22/4-13 JUSTIN BIEBER
If you can´t be the things you want, learn to be the things you´re not...
Medarbetare på sajten: Justin Bieber ifokus.
Va roligt! :D
Och som svar på dina frågor (mycket bättre att ställa alla frågor i en tråd istället för att skapa flera). :)
Ja, du kan ha kutterspån, det går jättebra. Och chinchillasand funka med. Vill man ha ett billigare alternativ så har både Bauhaus och Biltema Sand som funkar alldeles utmärkt till bad/toalett. Ca 17 kg tror man får då för under en 100-lapp.
Du behöver inte köpa någon saltsten/mineralsten, för det behöver inte hamster. Ingen hamstervadd heller. Det är bättre med rivet toapapper, för det kan hamster inte skada sig på.
Inget plasthus behövs, bättre med ett trähus eller en kartong isånafall.
Kom ihåg att om du köper ett Hjul, så ska det vara minst 20 cm för en guldhamster, men det är inget den behöver på en gång, man kan gärna vänta med ett sådant. :)
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
#2 Instämmer med Jossa5
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/
#1 tack! 😃
#2 Okej, tack så mycket, ska kolla Bauhaus/Biltema! :D
Tack för alla tips!! 😃
Här är en bild på skålarna, haha vet inte varför jag är så excited angående några skålar… Antar att det är för att det varit så ensamt utan hamster här hemma 😊 Ingen bra bild men orkade inte ta fram kameran 😇
www.LesPhotos.blogg.se
Ingen fara. :) Bara att fråga om det är något mer så får du nog svar ganska snabbt!
Hahaha, kan vara för att dom är bevis på att det snart kommer ett litet lurv och bor hos dig! :D Men det var fina skålar. Ska du ha den största/höga till sandband? Tänk bara på att ställa ner den på botten i buren så att den inte kan råka välta. Om man ställer den på spånet så kan hamstern gräva och råka välta den. (Har en lite grävling här hemma tror jag, så får göra så med allt, även om det bara är matkoppen :P )
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
#5 Ja, tänkte ha den till sandbad! Tack, det var ett bra tips, ska ställa ner den på botten så att det inte är någon risk att den välter!! :)
Förstår inte hur jag ska orka vänta i 15 dagar 😛
www.LesPhotos.blogg.se
jag har redan gjort i ordning buren xD haha med spån och allt i.
Ska bara köpa en vattenflaska o fixa locket till samla lådan så är allt klart :)
ska inte ha hjulet nu när han är bebis, utan de får han senare :)
har du bestämt vad du ska döpa han till? :p eller ska han heta uppfödarnamnet.
Nathalie Månsén
_http://thecityhelditsbreath.blogspot.com
http://kaninmagazinet.se_
#7 När ska du hämta din? :D Hämtar min om 2 veckor :( Han ska heta Always Luminous och kommer kalla honom för Luminous tror jag, eller något smeknamn till det! :D
Vad fint i buren, jag ska börja inreda nästa vecka när jag får hem sakerna jag beställt osv! :D
Haha, idag fick jag någon knasig idé om att jag skulle kunna bära en 17 kg sandsäck, min väska med 5 tunga skolböcker och dator i, en nätrulle, saker jag köpt på djuraffären och en 130l SAMLA-låda från affären, till bussen och hem… Det gick inte så bra om man säger så, vet inte om jag vill gå in på detaljer, är lite lagom pinsamt xP Fick i alla fall ringa mamma som kom med bilen och räddade mig! 🙂 haha vet inte vad jag tänkte med.. 😛
Om någon annan mot all förmodan skulle få en sådan dum idé som mig; ta bilen istället och se till att ha bärhjälp 😂
Nu ska jag ställa SAMLA-lådan i rummet, wieee :D
www.LesPhotos.blogg.se
#8 till veckan :p
Antagligen torsdag eller någon gång under helgen:)
Nathalie Månsén
_http://thecityhelditsbreath.blogspot.com
http://kaninmagazinet.se_
Gällande sanden på Bauhaus har jag den, kostar 39kr för 25kg, funkar alldeles utmärkt =)
Amor vincit omnia
Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens
#9 Okej, vad kul! :D
#10 Okej, tack för tipset! :D
www.LesPhotos.blogg.se
Så lite så =)
Amor vincit omnia
Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens
Nu är jag så otroligt stolt över mig själv, min pojkvän och min lillebror! Vi har hållit på i 3 timmar och är nu äntligen klara med locket ill Luminous, det passar precis! :D
Har inte snickrat på 4 år!
Ser det okej ut? 😇
www.LesPhotos.blogg.se
Det ser jättebra ut tycker jag.
#14 Vad bra, tack! :D
www.LesPhotos.blogg.se
Ser skitbra ut!
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
#16 Tack så jättemycket, då behåller jag det! :D
Vad kul det är att lyckas med saker man gör, haha trodde aldrig vi skulle klara av att bygga ett lock själv… :D Mycket roligare och personligare ju :D
www.LesPhotos.blogg.se
Jättenice :D Har du köpt ett lock och skärt ur eller har du gjort ett helt eget? =)
Förvånad över att det tog så lång tid.. när jag gjorde lock tog det mac en halvtimme ☝️ Pappa skärde ut en fyrkant och vi borrade små hål som vi satte ståltråd i och sätta fast ståltråden i gallret. Nu har jag bara tagit limpistol och limmat på. Det var superenkelt faktiskt..
#18 Jag (och måste ge cred till min pojkvän och lillebror med 😇 ) har gjort det helt själv! :)
Haha, ja, det tog ett tag… Vi är inte så bra på att snickra om man säger så, haha 😃 Men först mätte vi allt, sedan letade vi efter brädor, började såga dem och dela dem på mitten osv, sedan blev de förstora så då måste man fortsätta såga och sedan filade vi… bara det tog en riktigt lång stund! ^^ Sedan började vi spika, mätte igen, knipsade nät i rätt storlek (som blev för stort så jag var tvungen att knipsa om det igen haha) och sedan satte jag tygbitar på kanterna för nätet förö det blev så himla vasst… ja, vi var väl kanske inte så smarta så det tog nog lite längre tid än vad som egentligen hade behövts! :)
Råkade hamra mig själv på pekfingret, är väl ett slags bevis på hur duktig jag är på att snickra 😂
www.LesPhotos.blogg.se
Det ser superbra ut! :)
Mvh Jennifer, Melker, Milton & Skipper ❤
22/4-13 JUSTIN BIEBER
If you can´t be the things you want, learn to be the things you´re not...
Medarbetare på sajten: Justin Bieber ifokus.
#20 Vad glad jag blir, tack! :)
www.LesPhotos.blogg.se