Klappa min hamster ?
Fick ju min hamster igår, har klappat henne lite i huset och kanske de var lite fel. Men konstigt nog gillar hon det, tror jag. När jag slutar klappa tittar hon konstigt på mig.
Borde jag fortsätta klappa henne? Hon verkar gilla det.
Live
Laugh
Love 
Gillar hon det kan du fortsätta med det :)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Okej. :)
Live
Laugh
Love 
Låt henne vara ifred i sitt hus. Det är hennes ställe där hon får dra sig undan och sova ifred utan att någon håller på med henne. Vill hon bli klappad kommer hon gå ut ur huset själv.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Jag tror att hon kommer att bita dig om du klappar henne i huset. Min förra hamster var tam som en hund men bet min tumme när jag stoppade in den, my mistake! Haha.
4, nej hon bits inte ett dugg. :)
Live
Laugh
Love 
oj, läste snabbt, såg inte att du klappade henne i huset… Trodde du klappade henne i buren…
där håller jag med dom andra. #5 även fast hon inte bits nu kan hon göra det, jag gjorde samma misstag och klappade min hamster i huset när hon faktiskt gillade sina hus.. jag har två ärr :s
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Aww, okej. Kanske jag ska låta bli. Fick henne igår, när kommer hon ut själv? Hon var ute kl 4 inatt och höll på. Tidigare idag var hon också ute och ramlade ner, kanske hon är rädd att gå ut nu? Tror inte att hon skadade sig, hon gick upp själv sen utan problem.
Live
Laugh
Love 
#7 när hon känner sig trygg :)
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#9 Så söta :3
#5 Det gjorde inte min hamster heller men han blev sur när jag stoppade in fingret. Så gör det inte :) Tänk om du skulle blivit petad på när du sov.
Verkar hamstern gilla att bli klappad så klappa på, lät dock hamstern vara när den är i huset, som de nämnt ovan. När jag hade hamster stoppade jag aldrig in mina fingrar i huset eller boet när den var där inne, man kan bli biten. Om hamstern var i boet och jag ville gosa med den lockade jag ut den genom att kraffsa i burmaterialet eller något som gjorde den nyfiken :-D Hoppas att det går bra med din hamster :-D
Håller absolut med om att du kan fortsätta klappa henne om hon verkar tycka om det; det är ett bra sätt för henne att vänja sig vid din lukt och dina händer. Däremot har de andra rätt i att du bör lämna henne ifred när hon är i huset, där inne vill hon nog gärna vara ifred.
Jag tycker det är jättebra att du vill hålla på med och lära känna din nya hamster, men tänk på att hon bara har varit hos dig och i sin Bur i en dag. Hon behöver tid för att boa in sig och vänja sig lite och när hon känner sig redo kommer hon säkert ta sig ut ur huset oftare. Jag vet att det är jobbigt, men ha tålamod! Grattis till nya hamstern förresten! 😃
Mvh Isabelle