Hamster iFokus

Hamster

Etikett: guldhamster
Läst 571 ggr
Wellcraft
5

Delar med mig av mirakelhistoria

Tänkte bara dela med mig av en historia som enligt mig är otrolig!

Jag bor i en trevåningsvilla, mitt rum är på översta våningen och från mitt fönster är det lite över 6 meter ner skulle jag uppskatta.

På den tiden hade jag fem hamstrar, varav en nf hona jag valt att behålla ur min senaste kull, Sandie hette hon och var bara vid det här laget cirka fem veckor gammal. Jag hade varit ute med hunden, och kommit hem och till min förfäran möts jag av att Sandies Bur är tom! Genast börjar jag leta, men hittar henne ingenstans. Då ser jag att mitt fönster står på glänt, jag tänker att nu är det kört.

Jag springer direkt ut och hittar Sandie mitt på gräsmattan och hon levde! Hon var cirka en centimeter ifrån att ha landat på ett par stenplattor (hon hade blivit mos från över 6meters höjd om hon landat på de) och det var bara tur att inte skatorna som har ett bo precis i ett träd ovanför där fått tag på henne, eller någon av alla hundratals utekatter och att hon överhuvudtaget klarade fallet! Däremot var hon i grov chock och jag ringde genast veterinären, de sa att så länge hon inte visade några symptom var det ingen idé att utsätta henne för stressen att åka in till vetten, så jag avvaktade.

Sandie fick inga bestående men och blev även min äldsta guldhamster på två och ett halvt år.

Kände bara för att dela med mig! 🙂

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

ElviraNym
0

Oj det var nära ögat vad tur att lilla Sandie klarade sig! Var en bra historia enligt mig med:)

//Elvira

Med vänliga hälsningar,
Elvira

Frosstis
0

Oj! Läste om en hamster som klarat en vinter utomhus. Hamstrar är allt bra överlevare ;)

ElviraNym
0

aaa det är dom verkligen!

Med vänliga hälsningar,
Elvira

ElviraNym
0

har du köpt en hamster än paulinabiber?

Med vänliga hälsningar,
Elvira

Frosstis
0

#4 nej, men jag har dock fått en hamster från djurskyddet.

LinneaJohaanson
0

Nej, haha. Vad "roligt". Hade också en hamster som rymde en gång, balkongen stod öppen men trodde inte han hade gått ut där och vi letade som idioter, överallt. Sen när jag skulle ut till kaninerna (födde upp kaniner då) så säger min pojkvän "kolla där är din hamster". Då hade han byggt ett stort fint bo under en liten trapp och mådde hur bra som helst, jag var helt chockad!

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se