Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningvintervit
Läst 629 ggr
EternalWinter
0

Suprise kullen

Fick i förra veckan en "suprise" när jag skulle plocka upp min ena hamster. Hon satt och åt och som tur är hann jag aldrig plocka upp henne innan jag upptäckte små pip ifrån boet. Där fanns det några bebisar som sprattlade i pappret.

Lite snabb historia, Hon bor med en omplacerings hamster som jag tog över då någon 10-åring tröttnat efter 1 vecka. Det var en hona, och jag kollade och tyckte också det såg ut som en hona. Dom har bott ihop i säkert 4-5 månader så jag tänkte inte så mycket på det.

Har nu flyttat över ena (omplaceringen) till en annan Bur där jag hade en ensam hane. Dom trivs jättebra ihop och fann varandra snabbt.

Jag hade tänkt att ta någon kull men inte på det här viset såklart då jag bara känner till honans bakgrund. Hanen är visserligen hur go och kelig som helst och kryper gärna upp i handen så ungarna blir säkert jättemysiga sällskapshamstrar!

Ungarna är nu 6 dagar och de är vintervita.

Mamman är Sapphire & Fadern är Sapphire pearl.

5st ungar är det och alla har varit med sen dag 1 och dem ser friska och krya ut.

Har haft hamstrar (dvärgar & guld) i snart 8år så jag har erfarenhet men av hamstrar men hoppas finna stöd och råd från er här på forumet! =)

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

MedarbetareAvenged Sevenfold