R.i.p Sture
Hej, hade en guldhamster som tyvärr gick bort idag. Han var bara ett år och undrar hur vanligt det är att de går bort så tidigt? Tänkte också höra om det är så att jag kan ha gjort något fel.. Jag städade buren ca 2 ggr i veckan, gav han egen blandning av mat (hittade ett recept på en tråd här på sidan), grönsaker och annat plock varje dag, böt vatten 1-2 ggr om dagen. Han hade Hjul, tunnlar olika leksaker och allt. Fick vara ute i lägenheten och springa, även sitta i soffan och mysa. Sista veckorna började han att tömma vattenflaskan på nätterna, typ bet och grävde i själva vattenflaskan, fick ofta städa ur buren för att det var en sjö av vatten där inne. Men han säg frisk och kry ut. Hade bra hull, fin päls, åt bra och var livlig som dem ska. Hade inte diarré eller nå sår eller någon skada på kroppen. Idag när jag gav han mat på kvällen så kom han inte ut, kände på en gång att något var fel. Han låg fridfullt nergrävd i spånet i sitt hus :/ Vila i frid Sture
Nej vad hemskt ! Vila i frid köra vän ❤
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus
Vila i frid kära vän "
;)
Ibland försvinner de ifrån en utan någon större anledning. Precis som människor också kan försvinna ifrån en innan det är tänkt. Det kan ha varit hjärnblödning eller något liknande. Det är helt enkelt inget man kan styra över. Det låter som du gett allt du kunnat, då finns det tyvärr inte så mycket mer att göra. Det med vattenflaskan, det finns hamstrar som börjar så och då kan man försöka göra på olika sätt för att lösa problemet, tror dock inte att detta skulle ha någonting med att hamstern gick bort att göra. Det är tyvärr sånt som händer som sagt :/ Har en hamster som vi fick avliva vid ungefär samma ålder pg.a. en infektion i doftkörteln som krävde en kostsam operation. Vi bestämde att det är inte snällt mot han att göra en operation och söva ner han för detta och vi visste inte ens om det skulle bli bättre eller om han skulle vakna igen. Det är inte kul alls när de går bort, speciellt inte tidigare än vad man tänkt sig :/ Vila i frid Sture!
Åhh:( vila i frid vännen! Styrkekramar till matte!❤
Vila i frid Sture ! <3
Jag vet hur det känns! <3 min ena hamster gick bort när han bara var 4 månader Och vi hade inte gjort något fel med honom :( sen köpte vi en annan från grizzly zoo i örebro och han dog efter bara 2 veckor och vi hade inte gjort något fel där heller sa som på grizzly men troligen hade han ett hjärtfel eller liknande
Vila i frid Sture!
Lydia & Tindra