Måste skriva av mig!!
Åh jag är både superglad och superledsen!!! Som några vet så ska jag få dvärghamstrar, och igår frågade jag mamma och hon sa ja till att ta en kull på en av dom! Trodde hon skulle säga nej till det när jag sa att dom kunde få 5-10 ungar, men hon sa "bara du får sålt dom så"!! :D så var lyckligast i världen då ;) Så kommer nog ta kull i maj någon gång!:) Och en annan sak, jag ska ta hand om en guldis från djurskyddet, h*n blev lämnad kvar i en lägenhet och min bästis mamma jobbar där så hon tänkte direkt på mig när dom fick hamstern. Så dom ska kolla så den är frisk och ev åka till veterinären, men jag ska ta hand om den tills den blir såld :) har tänkt mycket på den och mår dåligt för att jag vet att den inte får komma ut på kvällen för att ingen jobbar då, men jag ska ta hand om den på bästa sätt :) vet inte när jag får den, eftersom dom skulle typ göra en länsstyrelsekoll eller något sånt eftersom den blev lämnad kvar. Någon som har några tips? Hon sa att den verkade stressad. Vet inte hur den är, om den är aggressiv eller så. Men jag ska försöka göra den tam isåfall :) Och så är jag ledsen för jag får nog inte hämta mina hamstrar idag heller…:( hon svarar inte ens när jag ringer..:/ mina föräldrar tror inte jag kommer att få köpa dom alls men jag tycker dom är värda att vänta på. Kommer ju ha en hamster under tiden jag väntar iallafall :)
Vad kul att du fick skaffa en kull (det får jag kanske efter Skrållan😕)
Stackars hamster ! Hur kan man bara lämna ett stacars litet djur bara sådär? Hoppas det funkar med den nya hamstern och hoppas du slipper vänta på dvärgarna länge till 😉
#1 Ja jag är superglad! Hoppas mamma bara inte ändrar sig =)
Ja! Dom flyttade och lämnade hamstern i lägenheten.. ska fråga hur dom hittade den.

Men vad är det för uppfödare du ska köpa dvärgar ifrån då? Har du tingat hamstrar från någon så måste man ju svara i telefon och se till att man får hämta.
#3 Frida Magnusson.. känns inte så bra att prata om henne eftersom hon inte är här och kan försvara sig

#4 Jag känner Frida, har både sålt och köpt hamster av henne. Hon är jättebra så det löser sig nog då:)
#5 Japp =) Undrar bara varför det tar så lång tid. Den 8:e mars har dom vart leveransklara i 2 månader

#6 Har du skrivit till henne på fb? Där såg jag att hon skrev sist.
#7 Nä, kanske ska göra det =)
Skumt att hon inte svarar, hon är verkligen superbra.
Håller med Ulrika att testa på Fb.
Hur snällt som helst att du tar hand om den övergivna lilla skrutten!
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
#9 ja har du några tips ifall den är skygg/aggressiv eller så? Om den bits?:) är det en bra ide att typ sitta i hagen tills den kommer fram till mig?
Vad tråkigt att du inte har fått hämta hem dom än, vet ju hur mycket du längtat/längtar😕❤️
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 
Det tycker jag är en jättebra idé! Det är bra att låta djuret välja att den vill komma fram istället för att bli tvingad. Och tålamod, i massor. Inget för hastigt och inget tvång. Låt det ta den tid det tar, alla behöver olika mycket tid och så! 🙂
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
#12 Jag har gjort tvärtemot med mina hampisar. T.ex tagit upp hamstrarna även om de varit rädda, pratat lugnt och sansat med dom och gosa. Ibland går det inte att bara lyssna på hamstrarna, om jag aldrig hade tagit upp dom även om de var rädda så hade de ju aldrig fått känna; "men gud, denhär människan var ju inte alls farlig. Hon ville ju bara gosa med mig!" ;) Nu har dom ett underbart temperament, vem vill inte ha en hamster som gillar att ligga på rygg och bli kliad på magen? :*
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 
Ja klart den inte bara får göra som den vill men om det hänt något tidigare i livet som gjort den rädd måste jag ju respektera det. Jag hoppas jag får hem den snart, längtar eefter en hamster!:)
Mina hamstrar älskar att få komma ut ur sin Bur och springa runt i lekhage/liknande ställe. Så då brukar jag göra så att jag sträcker fram handen och då hamstern klättrar upp så bär jag den till lekhagen. Så nu är alla hamstrar helt galen i att klättra upp i mina händer, för dom associerar händerna med något roligt och trevligt.
En gång hade jag en riktigt rädd omplaceringshamster, som sprang och gömde sig i ett hörn. Då placerade jag båda mina handflator öppna runt hamstern så att den var tvungen att krypa över min hand för att komma någon vart. Då han till sist kröp upp i min hand så lät jag bara handen ligga stilla, så att hamstern förstod att händerna var inget farligt alls^^ Så fortsatte jag göra likadant flera dagar i rad, tills jag kände att hamstern hade fått förtroende för mina händer, och då vågade jag lyfta upp honom. Denna rädda omplaceringshamster blev senare en av dom tamaste hamstrar jag haft!
Lycka till med hamstern! Och även med dina kommande dvärgar!^^
Mvh Emmy
medarbetare på Svenska Hamsterföreningen ifokus ♥
min campbellsuppfödning ♥Eldängens♥
#15 Ska testa!! Tack så mycket :)