Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 785 ggr
Fiona1234
0

Bur hjälp

Hej! En Bur som jag länkar till har jag till min ena Guldhamster ( dock grön botten ). Tycker att den funkar utmärkt men undrar om ni tycker att man kan köpa burar från blocket? Kan man tvätta med sprit/kalkosan eller liknade och sedan ställa ut den i snön i en vecka eller nått ? Jag har mejlat och frågat om det har varit en hamster med sjukdom i den och inväntar svar. Här är annonsen: http://www.blocket.se/stockholm/Bur_till_dvarghamster_45494979.htm?ca=11&w=1 Jag vet att det står Bur till dvärghamster men har godkända mått till Guldhamster. Kram Sofia ❤

// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

jossa5
0

Om du ska köpa en begagnad och ska tvätta den så bör du köpa ett medel på apoteket, Virkon. Det är som desinfektionsmedel fast anpassat för djur. Det är det bästa du kan rengöra med, om man tänker på djurets bästa.

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Fiona1234
0

#1 Okej tack så mycket :)! Vad kostar det :)? Vill såklart ha det bästa flr hamstern :)

jossa5
0

Jag kollade på apotekets hemsida, och där var det 200 kr för 5 små påsar med pulver som du blandar med vatten hemma själv. Sen håller sig det medlet i 5 dagar eller något sådant.

Mvh,

Fiona1234
0

#3 Oj .. Det var ganska dyrt :o. Jag fick föresten svar från annonsören. Den hade inte avlidit eller liknade utan dottern ville ha en annan Bur det var därför dom säljer den, tror jag ska slå till faktiskt ;) ska nog tvätta ur den med vänlig tvål och något liite starkare medel då det där pulvret var rätt så dyrt .. :/ , får se hur jag gör, har inte så mycket pengar haha hoppas mamma kan hjälpa till :).

jossa5
0

Skickat ett PM till dig ;)

Mvh,

UlrikaD
0

Virkon finns även på affärer som typ Granngården. Då kan du köpa mindre påsar och de kostar under 100 kronor.

Be-Bopz
0

Apoteket tar 35 kr för en liter virkon.

jossa5
0

Det var ju inget pris alls! Varför ploppade inte det upp på deras hemsida för då! 😡

Mvh,

Fiona1234
0

Jag kollade också på deras hemida och då kostade en liter 900kr , så konstigt :o

Be-Bopz
0

Hmm, jag har köpt på Cura och Apoteket, man får en liters flaska och en påse med pulver, sen i med vatten, eller den kanske kostade 36 kr 😮