Guldhamster skänkes bort!
Hej, jag skriver ett nytt inlägg på denna sida för att det blev strul på andra.
Men jag skänker bort min Guldhamster Poppy som är född vecka 37.
Jag ger bort henne på grund av tiden! jag hinner inte.
om ingen vill ha henne så får jag ta bort henne! :( och det vill jag inte!
svara så snabbt som möjligt!
Kaniner, Degusar, Hund, Katt, Möss och Hamster
Älskar er mina älskade djur!
Var bor du?
http://anettesmousery.weebly.com/
http://kennel-al-shen.weebly.com
http://minarexkaniner.weebly.com
Medarbetare på mus ifokus❤️
jag bor i ramnäs! utanför surahammar! :D
Jag tycker det är tråkigt att läsa såna här inlägg. Om du inte har tid till henne, varför köpte du henne? Att avliva en frisk hamster är helt fel tycker jag och ganska ansvarslöst. Man måste planera innan man köper ett djur.
Får verkligen hoppas att det kommer upp ett hem till henne.
Hälsningar Mig och mina hamstrar !
Ha det bra !
Håller helt och hållet med #3. Väldigt ansvarslöst skulle jag vilja säga.
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 
Måste hålla med Emmny…
Blir jätteupprörd över sådana här inlägg.. Förstår inte hur man kan säga så, "om ingen vill ha henne så får jag ta bort henne"… Fruktansvärd hemsk sak att säga..
Du borde planerat innan du skaffade henne, så att du visste att du hade tiden. Nu när du skaffat henne är det ditt ansvar att se till att hon får det hem hon förtjänar, även om det inte är hos dig.
Jag tycker heller inte att man avlivar en frisk hamster, eller hotar med att göra det.
Jag skulle kunna ha tagit henne om man fick med en Bur , dock väldigt långt ifrån mig :/
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus
Det är inte ok att hota med avlivning(uttrycka sig om det). Ja det borde planerats bättre innan men nu är det som det är. Hoppas du har det med dig nästa gång, att försöka tänka på hur situationen ser ut innan. Om det nu inte har ändrat sig snabbt av någon anledning. Det är bra med mer information. Mer tydligt hur gammal hon är då många inte är bra på veckor och inte räknar så. Är hon från uppfödare eller djuraffär? Hur är hon i lynnet? Är hon tam? Är det bara hamstern eller följer det med något annat?
Som ägare har man ansvar och måste göra det som verkar bäst för djuret, det finns fler alternativ om man känner att man inte har tid men att avliva ett djur som är friskt pågrund av att du var oansvarig är ju helt FEL . I det här inlägget skriver du inte mycket om hamstern bara att den ska avlivas om ingen vill ha den.
Ha det bra !
Kan du berätta mer om Poppy…. Hon är verkligen fin!
Har man inte tid med ett djur, då får man enligt min mening ta sig tid..
Djuret har inte valt att bo hos dig. Tycker att folk borde bli bättre på att tänka både en eller två gånger innan de skaffar djur.
Hur kan mitt liv se ut om ett halvår? Kommer jag ha fullt upp med skolan och inte hinna med djuret? M.m är bra frågor att ställa sig.
Tänker inte klaga mer nu, men kom ihåg att transport.ifokus finns ifall du hittar någon som är intresserad att ta henne men som bor långt bort.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Skulle du kunna skriva mer info om henne ?
#6 men du får med Bur!
#9 ja! du kan ringa mig ***
Lämna inte ut personliga uppgifter synligt på forum, ta detta via PM istället!
#11 #12
Jarå ring min mamma på nr ***
Lämna inte ut personliga uppgifter synligt på forum, ta detta via PM istället!
Till alla som klagar: Jag är 12! jag kan ju inte veta sånt i förväg! inte så kul att få kommentarer om någonting dumt. Jag vet liksom inte hur min framtid kommer ut!!
#16, då har du inte heller vad som krävs för att skaffa ett djur.
vi klagar inte, men det är bra att veta så att du inte skaffar ännu ett djur oplanerat och den också få skänkas bort eller avlivas (!).
eftersom du är så ung ska dina föräldrar ha största ansvaret för djuret, men det verkar de ju inte heller ha.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
#13 Om inte Fiona 1234, fotboll22 eller någon annan kan ta henne så tar jag gärna hand om henne. Du kan väll PM:a mig om hur det går för er.
Att jag gärna ser att någon annan tar hand om henne är för att jag har en liten skrutta som kräver mycket tid 😍.
Är tyvärr väldigt långt bort :/
#16 Tycker ändå inte det är ok, Inget djur ska behöva dö för att ägarna är ansvarslösa.
"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"
#16 då skulle du inte skaffat djur
hoppas att hamstern hittar ett bra hem, hemsk när man ser sånt här. Stackars liten
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Skulld gärna tagit henne ifall det var närmare :/ nu är det lite osäkert .. Btw, hur gammal är hon ?
Skulle"
Hon bör vara 5-6 mån om hon är född v 37
Det enda jag undrar; vad kan ta så himla mycket tid när man är 12 år, så att man inte hinner ta hand om en hamster?
#25 Tror inte det handlar så mycket om att man inte har tid, Mer hur man prioriterar, tyvärr…
"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"
pratar med min mamma ikväll. Så jag återkommer! Hon kommer i så fall få ett super bra hem här och kommer få vara ute minst 45 min per dag! Som sagt återkommer!
Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎
Bor 28 min från dig:) så det är Apsolut inte långt!! Men har skickar PM till dig! Hoppas jag får ta hand om Sötnosen! Men jag pratar mer med mamma ikväll!
Jag skulle gärna ta hand om den men jag bor i Göteborg och åker till Ramnäs så jag kan tyvärr inte hjälpa dig.
Med vänliga hälsningar,
Elvira
#28 Eftersom att du ska börja föda upp (eller bara ta en kull, det är forfrarande viktigt) så borde du ju kolla upp så det inte är nån chans att denna hamster är papovasmittad. Det är ju inte ansvarigt att sälja papovasmittade bebisar, över huvudtaget.
Justin Bieber - 23/4 13 
#30 exakt! Ska kolla upp ;)
Kan vara svårt att veta (eller snarare omöjligt att veta) huruvida en hamster är smittad med Papova eller ej, om det är en Djuraffärshamster..
Nu är ju denna lite äldre så det borde ju redan visat sig. MEN man bör vara extra försiktig i vilket fall som helst.
En del visar ju inga symptom utåt heller .. bara en notis :)
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Om du inte kan tänka så och planera din framtid utifrån hamstern tycker jag inte du är eller va redo för en hamster, tycker därför det är väldigt fel att ta ut det över hamstern även om det tyvär inte finns så många val.
När du köpt ditt djur förväntas det att du ska prioritera det först.
Man är ingen lämplig djurägare om man inte försöker göra det som är bäst för djuret.
Ha det bra !
Välkommen hem till mig på lördag Poppy! :-)
35 kommentarer varav nästan hälften handlar om att det är oansvarigt att köpa djur utan att planera ordentligt innan, jag tror ts har fattat vinken nu :P
#36 Inte konstigt att folk blir upprörda och vill säga sitt.. Man ser ofta såna här annonser och det är rent av sorgligt med så oansvariga människor som inte tycker ett djurliv är värt nog att prioritera, utan köper endast för det verkar skoj för stunden.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Jag förstår absolut att folk blir upprörda men ser inget syfte med att upprepa samma budskap om och om igen i samma tråd. :)
#38 Antagligen som jag sa att alla vill säga sitt? Har jag en åsikt uttrycker jag den gärna även om någon redan sagt den. 🙂
Dessutom tror jag att ts förstår allvaret bättre om det är flera som säger åt henne att det är fel att inte prioritera sitt djur än om en skulle sagt det.
Ja 35 kommentarer om samma saker kanske är mycket, men alla som är upprörda och har en åsikt vill nog uttrycka den.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
#35 Ska hon flytta hem till dig :D? Grattis :)!!!!
Eller grattis ? Vad kul !"
Jag har bara svårt för att förstå det helt enkelt antar jag ^^. Håller helt med om att vissa saker behöver sägas mer än en gång men till slut känns det bara som att det blir någon sorts lynchstämmning när person efter person förkunnar vilken oansvarig och hemsk människa Ts är.
Tycker det är lite hårt att skriva om att hon är oansvarig , hon är 12 år ! Och när man köper djur som "mindre årig" har föräldrarna det största ansvaret . Och vadå hotar med avlivning ? hon vill ju ge hamstern ett nytt hem ? annars skulle väl hon redan åkt och avlivat hamstern utan eran vetskap ?
Har ni någon bakgrund på denna tjej ? Hur vet ni ifall hon är oansvarig ? Som 12 åring kanske man prioriterar lite annorlunda , det är helt okej i den åldern . Men hon kanske ändå älskar sin hamster och vill hamsterns bästa genom att hitta ett nytt hem åt den ?
En/två gånger hade räckt , men alla behöver inte skriva det efter varandra .. 🤔
# 41 Ja det ska bli jättekul att ta hand om denna sötnos! :-) Jag vill bara berätta att jag pratade med ellapella länge igår inför att jag ska hämta Poppy. Som 12 åring uttrycker man sig inte alltid korrekt i text. Poppy har blivit väl omhändertagen men det låter som Poppy är mycket aktiv och påhittig! Om man har andra djur så tar en liten hyperaktiv tjej all tid (jag vet eftersom det tog 1 år för mig att få Busan lugn och då var jag med henne 3-5 tim varje kväll). Det är inte helt lätt för en 12 åring att ta hand om. .
Och eftersom hon är tolv år så är det ju föräldrarnas ansvar. Och jag antar att det var dom som hotade med avlivning? Jag blir helt paff över hur en förälder kan göra så, för jag antar att ellapella inte haft den så länge.
Nog om detta, bra att hon hittade ett nytt hem iallafall. :)
Justin Bieber - 23/4 13 
Vad kul att det verkar ha löst sig nu! :)
~Mvh Amanda, medarbetare på Jedward.ifokus~
Flyttar till Paris, följ med: www.asummerinparis.blogg.se @AmandaPense -Twitter
www.LesPhotos.blogg.se
#44 Jag hon är riktigt fin :D ! Skulle jätte gärna ha tagit emot henne men tyvärr var det för långt från mig :) Hoppas du trivs med henne ! :D
Ja "
#47 Det är en bit från mig också, men jag får en liten bilutflykt :-). Det var synd att du inte hade möjlighet att ta henne. Men jag är övertygad om att jag kommer att trivas med henne! Hon och Busan får turas om att bli behandlade som små drottningar ;-).
Va bra att det löste sig och lycka med det nya hemmet poppy
Anna och taxen Max
vad kul att du ska få henne #44!
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Lycka till med henne #49
#45 men nu får det vell räcka, jag har en egen katt och tre egna hamstrar! vafan, men förlåt uttrycket men asså, det är inte mina föräldrar som hotmar mig med det! dem vill att jag ska ha kvar henne! men jag säger nej! och då är det så!
åå vad glad jag blir av alla POSITIVA kommentarer
och om du nu har tre hamstrar och en katt, + att dina föräldrar vill ha kvar henne, varför behöver du då skriva att du ska avliva henne? för eftersom du har tid för tre hamstrar och en katt borde det ju inte vara så himla bråttom att du hotar med avlivning?
Justin Bieber - 23/4 13 
Hon var verkligen jättefin. Synd att jag inte har plats för tillfället. Fast nu vet vi ju att hon får det bra hos #49. Eftersom hon är såld kanske vi ska lämna tråden?