två burar??
Hej!!
her en guldhamster som heter Sigge, han låter väldigt, väldigt mycket på natten…
därför vill jag inte ha honom i mitt rum, men vi tänkte att om vi har en Bur i mitt rum där han är på dagen och en Bur i klädkammaren där han är på natten, skulle det funka eller skulle han bli stressad av att flytta om kring tror ni?? =)
På vilket sätt låter han? Jag tar ut hjulet på natten åt mina, så att den inte ska låta så mycket. Att ta ut hamstern precis innan läggdsgs kan också vara smart, då kanske hab går och lägger sig sedan. Är nog bättre om du flyttar buren du har, kan nog bli ganska förvirrande för hamstern om den får hoppa mellan två burar.
//Jessie
Jag håller med #1, bättre att flytta buren som han bor i, än att ge den två burar, det kan nog bli både stressande och förvirrande. Och då dom inte ser så långt så går det ju bra att flytta den han bor i, då den luktar "hemma".
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
Jag har 3st burar i mitt rum som jg flyttar ut på nätterna till toalätten och sen så tar jag tillbaka burararna till mitt rum igen :)
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus
Jag"
1# han låter så att han dundrar liksom när han springer i hjulet och han springer om kring och gräver i snaden och sånt… när jag har han här inne på nätterna så tar jag ut hjulet, men han behöver ju springa också eftersom att han nästan aldrig är uppe på dagarna heller och springer…
=)
2# jag kommer ha samma saker som kommer lukta "hemma". Men dem brukar ju gilla förväxlingar och nya syner när man tillexempel möblerar om tänkte jag =)
3# ja! så har jag fått göra nu ett tagg..men jag tänkte kanske att detta skulle vara ett enklare sätt! =)
#1 Om du tar ut hjulet varje natt, så kommer hamstern tillslut lära sig det och vara uppe på dagen istället (: Så vart det med mina i alla fall.
//Jessie
så dt är inte ens värt ett försök med två burar tkr ni? :) tkr själv dt varit smidigare och också roligt att möblera två burar =) hihi..
men just nu så står han i vardagsrummet med dörren stängd (har hund och katt) så där inne får han ignet solljus bara lampljus… så det vore ju bra om han kunde vara här inne för ljusets skull på dgen och inne i klädkammaren på natten.. =)
8# ja precis..när jag har möblerat om i hans Bur så har han tyckt det varit kul och spännande… han är ganska försiktig av sig och så, så det kanske skulle varit lite konstigt för honom i början men jag tror han skulle vant sig efetr en stund.. Vill ju att han ska få röra sig och springa så mkt hn vill på nätterna liksom.. =)
tror du vi skulle kunna testa och om det inte går så får vi väl hita på något annat?? =)
Mina skulle nog bli stressade eller snarare min ena hona skulle nog bli det då hon är väldigt " pigg " av sig :) men mina andra två skulle nog klara det:) Men prova och se hur det går :) går det bra så är det ju en väldigt bra lösning :) självl tycker jag att det är lättare att bära ut mina burar och även skönare för hamstarna :)
Själv "
Beror som någon sa vad du har för hamster.
Mina pojkar är väldigt lättsamma och skulle knappast bry sig, snarare se sig om ett varv sen känna sig som hemma :)
Annars kan du testa med ett tefat, har hört att de ska vara relativt ljudlösa.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Om hjulet "dundrar" kan det bero på att du inte har tillräckligt med strö under det. Kan bli så för mig ibland med när det är nära "helbyte" av burunderlaget :)
14# ja det tror jag nog med!, kul att ha dem i en hage har ju faktiskt en IKEA-låda som är väldigt, väldigt stor och låg och den skulle jag ju kunna ha något galler/nät som lock på och så kan han få springa där på nätterna. =)
15# ja, tack har aldrig tönkt på det..men det kanske är så nu när jag tänker efter… =)
🤪🙂