Ni med många hamstrar...
Jag är bara lite nyfiken på ni som har många hamstrar, kanske rent av uppfödning, bor ni ihop med någon (förutom djuren då
) och vad tycker eran sambo om
att ni har så mycket smådjur?
Hade du lika många djur när ni träffades ellr har det kommit till efter det?
Detta är alltså bara en fråga i ren nyfikenhet, då jag själv inte hade några djur när jag träffade min sambo men sitter med 12 stycken nu 
Och min sambo är väl sådär måttligt road oc h säger hela tiden att jag INTE ska köpa fler djur, men skrattar bara sen när han ser att hamsterrummet har utökats med ytterligare en bur…

Min sambo gillar inte alls mina hamstrar.. hade två stycken när vi flyttade ihop som fick bo i vårat kök.. uppskattades inte alls. Nu sen något år tillbaka då vi flyttade, så har hamstrarna fått flytta in i ett gästhus på tomten, vilket är perfekt för både hamstrarna, mig och sambon. Nu har även antalet utökats och de brukar vara mellan 15-25burar :)
Bor med sambo och när jag flyttade hit hade jag 4 hamstrar, nu har jag 15 (6 vuxna, 9 ungar).
Så det har tillkommit några.
Han är inte alltför förtjust i hamstrarna (han har dock 2 stycken han gillar), men han är fullt medveten om att skaran lär utökas.
Bor med min pojkvän, plus en kompis som bor hos oss för tillfället.
Just nu har jag 11 hamstrar, och två kullar på gång.
Jag får ha hur många jag vill, sålänge jag håller mig i "min" del av lägenheten 
// Sofia
#1 haha, bra sagt!

min sambo älskar hamstrar själv, och 2 av de vi har nu gav jag honom i present 
Bor med sambo o våra 2 barn
Födde upp råttor när vi träffades så han visste att jag hade mycket djur o alltid kommer o ha det. Fast han är inte så intresserad av dem men accepterar dem så länge burarna hålls i djurrummet o kostnaden inte blir för stor
Barnen däremot är totalförälskade i djuren o vill gärna pussa o gosa med dem så ofta de får
Skulle nog aldrig kunna leva med någon som inte kunde dela djurlivet med mig. Den jag älskar bör älska det jag älskar annars kan jag inte älska den lika mycket som de jag redan älskar.
Min tillvaro måste vara med en "helhet". När jag träffade min sambo så hade jag tre råttor i två olika burar, och tre hamstrar. Vi bodde tillsammans i min lilla etta tillsammans med mina djur, å han tycker om djuren minst lika mycket som jag.
Han är den som har ansvaret över dem om jag åker bort (med viss reservation hehe).
Nu har vi flyttat från den trånga ettan, å flyttat ihop på "riktigt". Så nu har alla 20 hamstrar ett eget hamsterrum å både jag & sambon hjälps åt att se till att alla får komma ut..
Kan tänka mig att det kan se ganska roligt ut ibland när vi springer med våra "barn" i olika rum å diskuterar vem som har varit ute å vems tur det är sen…
Men som sagt.
Jag vill kunna dela djuren med den jag är tillsammans med. Annars håller det aldrig i längden. Jag vill inte ha disskutioner i stil med "du har ju sagt att du ska städa.. nu luktar dom igen bla blabla…"
Så kravet på sambo är; se mig (OCH djuren) som en helhet eller dra 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
#8 Exakt det kravet har jag också. Funkar ganska bra hittills ;P
// Sofia

#8 Har din sambo någon bror i passande ålder tro…
#10 hehe, ja han har en tvillingbror faktiskt *skratta*
Men även hos karlar så är det nog mer individuellt hur dom är som person så jag kan inte lova nåt hihi ;(
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
#12 Skulle nog avstå om jag vore du, de kostar ganska mkt i mat osv.
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus
Jag och min sambo har vart ihop i över 11 år och vi skaffade våran första hamster (i vuxen ålder) 2005, sen har det utökats, han tycker att antalet är lagom nu för de måste alla pysslas med varje dag och de ska ut i hagen, han är domare och med i styrelsen, hamstrarna bryr han sig jättemycket om och är engagerad, kanske inte just i vilka parningar jag gör eller så utan i djuren och vilka vi ska behålla i en kull osv.
Jag skulle aldrig kunna ha ett förhållande om inte han var lika intresserad av hamstrarna, de är verkligen vårt allt.
Nu ska jag ju gifta mig med honom så det är ju tur att han älskar hamstrarna lika mycket som jag själv, annars hade det inte hänt =)
#14 hur många hamstrara har du nu? 
#15 Här är hennes hemsida iaf, gå in å räkna vettja hihi.. misstänker attt alla kanske inte finns med där på sidan men det är ju kul att titta in iaf :)
_(tar mig friheten att länka till sidan.. peta på mig om jag ska ta bort den)
_http://www.be-bopz.se/
_
#15 Jag har just nu 11 st vuxna och sen 13 bebisar ! Hmm, mutter. 
#17 Alla dom finns väl inte på din hemsida, sånt måste man ju uppdatera ^^
_
#18 Haha, alla bebisar är inte med än, men alla som är i avel och alla pensionärer är faktist med 
Gillade denna tråden tycker det var roligare även om den är gammal. . Jag har bara en hamster men tänker lägga mig i ändå. Jag och min sambo har bott ihop i över 2 år (tror jag tiden går så fort) och jag har äntligen tjatat till mig ett djur. Jag började med häst och jobbade mig neråt. När ultimatum ställdes angående en hamster eller två marsvin vann hamstern. Tyvärr kom vi hem med en dvärghamster och han blev inte nöjd närr jag talade om att dom tydligen också skulle vara två. Pga en otam dvärgis går övertalningen om eventuell kompis till min baby långsam. Jag körde födelsedags kortet för att få Roffe och tänker prova vid jul. Jag menar då köper jag hans julklapp till mig och han behöver inte anstränga sig de minsta. Perfekt upplägg enligt mig. Min sambo och jag är som salt och socker. Så olika det bara går att bli. Jag älskar nästan alla djur och han älskar bilar. Han festade mycket när han gick i skolan, jag pluggade på helger :p trots att det är mycket gnäll över hamstern och en eventuell tillökning har jag upptäckt att när han varit uppe och ätit frukost innan jobbet så har han ibland hälsat på hamstern ;) och när han är ute ur buren leker han gärna med honom i knät. Så intresset måste ju inte finnas bara att partnern accepterar att det finns och respekterar detta. På samma sätt respekterar jag min sambo genom att inte köpa hamster utan att han är ok med det.
Anna och taxen Max
Jag bor med min familj ;) Jag har mellan 7-12 burar och ungarna plusar på det. Jag respeketrar att dom kanske inte vill ha 30 hamstrar dels för att det är deras hus och det får inte plats. Vi har hamstrarna i hallen på övervåningen så alla som ska till mitt sovrum, min systers sovrum eller badrummet måste passera dom. Jag tycker inte det är rätt att tvinga på sin sambo att älska hamstrarna men sen måste han/hon acceptera att dom är en del av ditt liv, så han kan ju stötta dig och hjälpa till med hamstrarna eller dra. Enligt mig. Om det är en kille eller tjej som verkligen älskar dig förstör hon/han inget som är så viktigt för dig.
Hälsningar Mig och mina hamstrar !
Ha det bra !