Söker hamster :)
Hej! Jag är intresserad av en hamster, en lugn som passar bra som första hamster :)
Vill dock ha en unge :)
Den ska vara i närheten av eskilstuna eller Flen :)
Och kan kosta högst 100kr
Spelar ingen roll om de är en guldhamster eller en dvärg hamster :)
Den kan vara kort eller lång hårig, men helst kort hårig :)
Jag vill ha en hane :)
Men om de är dvärghamster vill jag ha två hanar :)
Jag kommer erbjuda de bästa för hamstern men skulle gärna ta emot lite råd och sådant vad man ska tänka på :)
Är även intresserad av en Bur :) För max 200kr :)
Detta handlar om dvärg.
Det beror lite på vad för hamster du vill ha men tycker som ovan att du måste vara bredd att betala mer om hamstern blir sjuk.
En hamster från djuraffär kostar ca 120-200 kr vilket är ganska mycket för en oreggad ev Hybrid ( En o renrasig). En uppfödare som avlar på renrasiga hamstrar med stamtavla kostar ca 150-250 kr som jag tycker är ett rimligt pris. Jag skulle inte rekommendera att du köper från djuraffär för du får inte garantier som du får hos en uppfödare, hamstrarna från djuraffär får oftare sjukdomar som resulterar till veterinär som då kan kosta flera hundra kronor.
Hos en uppfödare får du bra garantier, en tam hamster, en frisk hamster och bra tips från uppfödaren.
Du måste nog vara bredd att betala lite mer för en hamster om du vill att den ska vara frisk och tam.
Hälsningar Mig och mina hamstrar !
Ha det bra !
Okej, men om man ska säga mellan 100och200 då ? Är de ett rimligt pris ?
är du inte beredd att lägga mist 500kr nu i början till allt är det nog inget för dig då, för att vara säker på att du får en frisk och glad hamster kommer det kosta minst 200kr. som hon sa, det är ett liv du ska ta dig ann. så tänk efter om du tycker det är värt det för det är dyrare än vad man kan tro!
Jag köper mIna två dvärghamstrar för 200 kr/st, de är oreggade men från uppfödare. Betalar 300 kr för två.
Jo, men jag vet att jag har råd ska kköpa Bur av min kompis så ska bara leta efter den rätta hamstern för mig :)
Det spelar egentligen ingen roll, tkr att alla hamstrar är lika mycket värda endå och sen så de viktigaste för mig är att jag trivs med den :) Men helst skulle jag vilja ha en renrasig :)