snörvlande och "skrikande" hamster
Hej!
Igår fick min kompis hem sin hamster som är ca 3 månader.
Han var hanterad innan så vi gosade lite med honom och då var lugn och väldigt snäll hela dagen.
Men idag ringde hon och då hade han snarkat när han sov och skrikit när hon skulle ta upp honom och låter lite allmänt.
Är det något fel på honom??
Eller är han bara rädd?!?
hon har precis flyttat så hon har inget internet så om ni har några frågor kan det dröja lite innan jag kan ringa och så)
Lydia & Tindra 
Och han har legat i sitt hus hela dagen och natten
Lydia & Tindra 

Låt honom vara ifred ett tag och lära känna sin nya omgivning. Allting är ju nytt, Bur, dofter, ljud.
Kommer det sen ett par händer rakt ner i buren så är det kanske inte så konstigt att han blir rädd.
Olika hamstrar reagerar olika när de flyttar. En del travar rakt upp i handen på en och är redo att utforska världen.
En del vill ta det lite lugnare och göra det i sin egen takt.
Så låt honom vara ifred lite. Sen säg åt henne att bara prata med honom så han kommer fram självmant ur sitt hus. Vill han fortfarande stanna där efter några dagar så kan du säga åt henne att locka med nån godbit.
Under tiden bör hon hålla koll på att han äter och dricker ordentligt. Så han inte bara gömmer sig, för det är ju såklart inte bra.
Okej! Jag ringde henne och skickade hela texten till henne :)
Lydia & Tindra 
Låter som det bästa är att låta honom vara nu när han är nyinflyttad
. Låter som han blev rädd när han skrek till. Däremot snarkar och pratar min hamster i sömnen. Kan vara ett himla liv i bland från hennes hus. Så jag tycker inte det låter så konstigt att han snarkade