Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 2865 ggr
KaninenWilma
0

stl-strö, bra ?

Är stl.strö bra som bottenmatrial ? :)

SweetCheeks
0

Spontant: Jaa! =) Jag har det till både hamstrar och marsvin, har blivit lite känslig mot spånet. Marsvinen verkar digga det. Hamstrar klagar inte heller. Just nu går de flesta på en blandning av STL-strö och spån, det verkar de gilla och mattes ögon kliar inte såå mycket. ;)

Tilda

Värd på Dvärghamster i Fokus och medarbetare på Hemsidor i Fokus

Aka Lakritsugglan, lakritsugglan.eu, webbsidemakare/utvecklare/designer med F-skattsedel

Virka-amigurumi.se - Japanska ergonomiska virknålar

KaninenWilma
0

#1: Skönt att dina ögon inte kliar längre :)

Ska köpa Stl-strö imorgon, till min kanin & Hamster ;)

SweetCheeks
0

#2 Inte lika mycket iaf, finns ju fortfarande en hel del spån i lägenheten. Vill trots allt använda upp det spån jag har, och verkar hela tiden få mer med djur som kommer hit… Så flera går som sagt på en blandning som verkar uppskattas, både marsvinen och flera av hamstrarna har det blandat.

Tilda

Aka Lakritsugglan, lakritsugglan.eu, webbsidemakare/utvecklare/designer med F-skattsedel

Denna kommentar har tagits bort.
KaninenWilma
0

#3: Okej :) , hur många djur har du ?

SweetCheeks
0

#5 Hehe, det är den frågan som man svarar lite undvikande på när föräldrarna frågar. ;) Riktigt så illa är det inte. Antalet skall ju variera, just nu är det åtta vintervita, en guld, en igelkott och tre marsvin, samt ett gäng fiskar i två olika kar. Vi (sambo och jag) bor i en tvåa men tycker att jag lyckats få till husrummet för djuren rätt bra. Det är inte brutalt vackert kanske, men det fungerar för djuren. =)

Tidigare hade jag alla hamstrar i sovrummet men då blev det lite mycket med spånet. Nu har jag dessutom flyttat ut de flesta omplaceringar i köket så att man inte skall behöva ta in folk i sovrummet… I köket bor också marsvinen i en bokhyllebur, och min guld sitter i en annan lite djupare bokhylla som står brevid. Kotten springer fritt i köket, hon skall få vara i hallen också men vågar inte släppa henne dit nu när det ser minst sagt ut som om det är städdags hemma… Hos djuren är det dock städat och snyggt, men inte i resten av lägenheten.

Haha, ett enkelt "13 för tillfället" hade förstås räckt… ;)

Tilda

KaninenWilma
0

#6: Hihi, oj va många! :)
"djuren tar över mitt hus, aaahh", hihi nevars  ;)

Minitassen
0

Jag har 17 :)

KaninenWilma
0

#8: oj inte dåligt!:)
Vad har du får djur?

Eller oj, nu börjar vvi förstöra tråden, mejla mig ist:)

SweetCheeks
0

#7 Hehe, ja, det blev ju det. Vill dock "försvara" mig med att i alla fall 4-5 av dvärgarna skall omplaceras så de skall ju inte stanna så länge.

Marsvinen kommer från Blocket alla tre, har pusslat ihop ett pojkpar med en gris som suttit själv och det verkar gå riktigt bra. Guldisen är också från Blocket, samtliga har varit bortskänkesannonser. Även dvärgarna som skall omplaceras hittade jag på Blocket, åkte bland annat ut till Trollhättan från Gbg för att plocka upp sex ungar som såldes tokbilligt så att de inte skulle bli reptilföda.

Alla djur här hemma förutom min första dvärg som är från djuraffär, och kotten som är från uppfödare, har haft ägare som tappat intresset eller av annan anledning behövt bli av med djuren snabbt. När jag först fick min dvärghona ville jag ta en kull på henne för hon var ju sååå söööt men efter att ha tittat runt bland annonssajterna insåg jag att det redan finns ett stort antal djur i behov av nytt hem. Då lade jag avelsplanerna på hyllan och agerar istället privat omplacering. =)

Tilda

KaninenWilma
0

#10: Oj, va snäll du är mot djuren,  köper 6 ungar för att det inte ska bli mat osv, du är värkligen en djurvän!!! :) Det skulle finans fler som du..

SweetCheeks
0

#11 Jag kan ju inte svära på att de skulle gå som levande föda men säljer man hamstrar för 2 kr st så känns det som att risken är hyfsat överhängande. Jag kanske har för mkt fördomar getemot reptilägare. ;)

Jag försöker! Har mått dåligt ett bra tag och upptäckte att jag ju mår bättre när jag tar ansvar för djuren och gör så att de mår bra. =) Så lite egoistiskt är det men i huvudsak försöker jag ju hjälpa djuren till nya och livslånga hem. Det gick fort att "samla på sig" djur men nu har jag mottagningsstopp, finns en ledig Bur som snart blir ockuperad men bara en liten stund innan den dvärghonan skall ned till Skåne med en av mina omplaceringar. Ehm, har även en ytterligare Bur som jag fick med gulden men den överdelen skall jag ha som utehage till dvärgarna. =)

Det känns bra att ta ansvar men känns även bra att kunna inse sina begränsningar.

Hehe, jag pratar på eftersom du är TS så får du väl vråla på mig om det är för mkt OT. STL-strö är för övrigt mycket bra! Flört

Tilda

KaninenWilma
0

#12: Okej :)
Hihi, jag har ju redan fått svar på min fråga, så det gör inget :)

Zvintos
0

Jag gillar det verkligen!
Funkar riktigt bra för mig som är allergiker och hamstrarna älskar att gräva runt i det.
Dock funkade det inte riktigt till min ena långhårshane, konstigt nog.
Nu använder jag dock Toa-lätt, eftersom senast jag behövde strö så fanns inget STL-strö i butiken.

91Marran
0

#12 jag tycker att det är intressant läsning. :-)

Mvh
Mig

KallZz
0

Jag använder det och det funkar finfint. :)