Ni med flera dunaburar
Vad har ni för ställningar att ha dom på? Insåg att det skulle bli bra mycket snyggare att ha dom stående i en hylla än placerade lite överallt i lägenheten :)
Http://minfyrbenta.wordpress.com
Använder Ivar hyllsystem från Ikea :) Har stora dunor eller större akvarium till mina hamstrar.

#1 får dunor plats på djupet i den hyllan? :)
Mvh Ellenfyrkant
Japp, funkar utmärkt :) Det finns olika mått på hyllplan.
Jag har en Gorm-bokhylla och gillar den inte alls! Den började skeva väldigt fort och är nu ganska ordentligt skev.. Det finns så man kan fästa den i väggen, men vi har ingen betongborr.. Så jag ska kika på en annan hylla.
Tråkigt :( Min Ivarhylla har jag haft sedan många år och den funkar hur bra som helst fortfarande.
Jag har stora hyllor, tror de är typ ??x80 cm, det betyder att en stor duna funkar fint att ha där, finns massor av plats kvar, men sen kan man även ha 2 små dunor bredvid varandra om de står med långsidor mot varandra, perfekt :)
Jag är osäker på vad hyllan heter. Men en enkel, billig tähylla från IKEA har jag. :)

Kikade lite snabbt på en Ivar, ser juvut som en helt vanlig bokhylla. Men kändes ganska dyrt med 600 spänn för en enkel bokhylla?
Mvh Ellenfyrkant
Men väl värt pengarna ;)
Jo, funkar om man har miniduna, har själv multy och det blir trångt, har dock gjort om ett rum med Ivarhyllor, men med kullar får jag utöka…
#9 Menar du med Ivarhylla nu?
Jag har stora dunor på 70x50 i min Ivarhylla och när jag hade dvärgar så ade jag 2 minidunor bredvid varandra på ett hyllplan.
Jag har även flera 112 liters akvarium i Ivarhyllan, så plats finns det gott om :)
#9 På nedersta planet på min hylla har jag haft en 130 l samla. Så det finns plats beroende på hur man sätter hyllorna. :)
#10 japp, Ivar. Det borde jag ha skrivit, att jag har Ivar med hyllplanen på 30 cm, för annars skulle jag inte få plats. Med dessa blir multy lite stora och sticker ut en bit, men det funkar bra ändå…
Jag har ju de stora hyllplanen och jag är nöjd, får plats med stora samlalådor, akvarium och stora dunor.
Ivar is the shit! Har två Ivarhyllor med de stora hyllplanen. På dem ryms de större dunorna hur bra som helst och har man minidunor ryms det två på varje hylla. :)
#6 Är det inte bökigt att öppna burarna? Tänkte om det blir trångt då öppningen är på ovansidan?
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
#15 Jodå lite, men jag drar ut en Bur varje gång jag ska öppna den. :)
#16 Okej, ja det är kanske inte så himla "jobbigt". Lite omständigt, men bättre att ha dem på en hylla på höjden än ställa dem överallt i hela huset/lägenheten 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
#17 ahaahah ja exakt. :) Tycker det ser lite mer "städat/prydligt ut" när dem står i en hylla. Sen är det ju inte så jättejobbigt och dra ut de varje gång. Men hade ju helst sluppigt. :P