Glad! (Aktiveringshjälp sökes)
Jag är överlycklig just nu! Min nya hamster Cindy har ju bitit mig, så jag var tvungen att få pencillin. Sedan dess har jag inte riktigt vågat ha uppe henne (iof bara fyra dagar) utan har bara suttit och pratat med henne och handmatat henne. Men nu ikväll så kände jag att jag skulle försöka ha uppe henne igen, men ville inte lyfta upp henne. Så jag öppnade burdörren, hon kom springandes och så satte jag fram händerna så att hon kunde gå ut ur buren och på mina händer. Vilket hon gjorde! Hon kom alltså ut helt självmant! Så glad :)
Såhär gjorde hon tre gånger i rad, men ville inte ha uppe henne för länge då hon blir stressad när man har uppe henne (vi jobbar på det). Men hon har jättetråkigt i buren. Jag ska göra iordning en ny, större Bur till henne imorn eller iövermorgon, men vad kan jag göra sålänge? Hon håller nämligen på att bita i gallret m.m.. Tips?
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Kan du göra en rasthage till henne där hon kan springa fritt och ha leksaker? Springboll är också populärt. Då kan de ju springa fritt i lägenheten. Men man måste ha koll på dem i bollen eftersom de kan ta sig ut på små äventyr :-). Har själv en liten som har satt som sport att ta sig ut ur bollen ;-)
Åh vad kul att se framsteg! :)
Här är en artikel på leksaker som jag har gjort.
Men annars så kan du strö mat i buren istället för att ha det i en skål, ge massor av kartonger så det blir svårare att ta sig fram och bita ssönder allt (mycket bomaterial), sprid ut pappersremsorna så hon får leta efter dom istället för att ge allting i en enda hög så hon måste jobba för att få det :)
Sätt in grenar, stenar och sådant som man kan plocka utifrån (koka dom, ha dem i ugnen eller tvätta dom eller något sådant så det inte kommer in kryp!) :)
#1 ska köpa springboll av min kompis, så snart vi träffas :) då får jag även med mig "galler" som jag ska använda som hage :)
#2 tack för artikeln, har faktiskt redan kikat in på den :)
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
jag brukar bygga små hus till hamstrarna av stora legoklossar. Jag gör nya moddeller nästan varje vecka så de får varitation och gör så det kan stå på taket. Om du har stora legoklossar så tycker jag att man kan göra väldigt många olika leksaker
Frida
Tack för alla tips! Ska fixa och dona lite imorn, men mer om det skriver jag i hennes tråd :p
_(f.d MelvinMimmiLufsen)