Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 756 ggr
Fiona1234
0

Tips på mat ? :)

Jag har en liten guldhamster hane här hemma som är lite kräsen av sig. Vet ni något som är lite annorlunda som han kanske kunde gilla ? Mina honor äter nästan allt men just han är en kräsen liten krabat :). Kan man mixa ihop olika frukter m.m som han kanske tycker om ? Vilka isf?

// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Emmny
0

Du kan ju göra en "smoothie" eller vad man ska säga, där du mixar olika frukter, grönsaker mm. Det skulle kanske uppskattas ?

Vet inte om du har testat det men ägg, Barnmat och pannkakor brukar dom också gilla ;)

Hälsningar Mig och mina hamstrar !

Ha det bra !

Frosstis
0

pasta, ärtor!! Barnmat ^^

Fiona1234
0

#1 Det måste jag prova ! Vilka frukter m.m brukar du ha i ? Om du nu nån gång har gjort det. Kan man änvända en stavmixer ? Han lämnar halva pastan kvar , ägget kan han typ ta en mini tugga av , barnmaten åker ner ibland :) Pannkakor har jag aldrig provat :o är det utan salt och socker då ? #2 Pasta är sådär tycker han :/ Ärtor ja ibland går det hem … Barnmaten åker oftast ner men känner att jag vill ge han mer än bara Barnmat hela livet :/ Tack för tipsen ! :D P.S Havregrynsgröt kan man ge det :) ?

Frosstis
0

Ja havregrynsgröt utan salt :)

Ja du kan använda stavmixer ;) Ta typ potatis, morot, en jordgubbe, pasta, ärtor eller sådant du vet han gillar :)

annakarin_li
0

Du kan köpa frysta blandgrönsaker och koka. Sen är det bara att köra med mixen. Det brukar gå hem. Pannkakor utan salt är favoriten!

Fiona1234
0

#4 Okej ska pröva ge han havregrynsgröt idag :) Kan man mixa äpple med tex morot,pasta ärtor ? Hallon är för surt va ? Har inga jordgubbar hemma men har hallon :/ # 5 Okej ska be pappa köpa en fryspåseblandning med grönsaker när han handlar :) Pannkakor ska jag också testa :D Sen så har jag ju en galen liten dam här hemma haha :) Eller galen och galen , så fort det finns lite annat än det gamla vanliga på tallriken är det hon som äter upp allt :P Fiona den galna lilla hamstern är mamma till min ena hona och hanen så honan bor med mamman ifall ni undrar över att hon tar allt det goda haha :) " dålig förklaring "

Frosstis
0

Ja, men bara lite då frukt, morot och ärtor är som godis. (ärtor är bra men man ska inte ge för mycket eller för ofta). Ge typ 1-2 hallon också isåfall, det är egentligen en stenfrukt men man kan ge det ändå.

Fiona1234
0

#7 Okej tack då vet jag :)

jossa5
0

#7, 8 Läste att hallon ska dom inte ha, då det är en stenfrukt. Samma med björnbär och hjorton. (Det var nånstans här på iFokus, hittar bara inte tråden just nu)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Frosstis
0

#9 Jag har också läst det, jag var helt emot hallon men så var det några som sa att det gick att ge.

jossa5
0

#9 Aha.. Ja, ger man små mängder för att prova så går nog det mesta. :) Och är man osäker så låter man bli. :)
Men då kanske man kan prova med ett litet hallon eller två :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Fiona1234
0

#9-11 Jag tror jag också har läst det någon stans :/ De hallon jag har är väldigt små :) Btw, Kan jag mixa potatis,ett litet hallon, liite äpple , ägg (?) blir kanske konstigt med ägget ?

Frosstis
0

Ja det kan du, vet inte om man ska mixa ägget rått eller kokt.