Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 522 ggr
FiffiLiina
0

Uppdatering: Alladin

Tänkte bara skriva hur det gått för Alladin. Jag skrev ju ett inlägg om att han blivit gammal och jag trodde att han skulle lämna världen men nej, tack sa Alladin. Han år nu mycket bättre och han tycker inte det gör ont när man känner på magen längre. Det enda problemet med han nu är att han för klet i ögat och svårt att öppna det, varje dag!

Så jag började söka på internet efter ögoninflammationer (ingen av mina hamstrar har haft det förut så jag visste inte vilken salva man kunde använda).

Kom då in på en sida där man kan fråga veterinärer. Då var det en tjej som frågat om vilken salva man kan använda. Då hade veterinären svarat Noviform och att man ska massera in det försiktigt en droppa i ögat två gånger om dagen i en vecka.

Om det inte blir bättre kommer jag givetvis åka in t vet och få receptskrivna droppar.

Han äter mycket och springer i sitt Hjul som vanligt så jag hoppas att han hinner få bli far till en till kull beroende på hur han mår efter behandlingen såklart.

Nu går han på behadling som han ska göra i en vecka, håll gärna tummar och tassar för att vi slipper åka till vet tack!

MVH FiffiLiina

annakarin_li
0

Vad skönt att han mår bättre! Vi håller tassar och tår för er :-)

FiffiLiina
0

Ja:) Tack!

MVH FiffiLiina