Mer än 8 veckor ? :)
Jag har fått en kull med Guldhamsterungar ( oplanerat) och jag behöll 2 st en hane och en hona och jag har låtit honan varit kvar med mamman. Idag är de 7 veckor ( onsdag 2/1-13 ) och blir 8 veckor nästa vecka. De tvättar,sover och gör allt tillsammans. Så om de nu skulle kunna vara tillsammans över 8 veckor tycker ni då att jag kan ha kvar dom i samma Bur då? Jag vet att det står att de ska ha egna burar efter 8 veckor, men om de kan vara tillsammans då? Vad tycker ni ?
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Det spelar egentligen ingen roll vad någon tycker. Lagen säger att de måste ha separata burar fr.om att de är 8 veckor gamla. Det spelar alltså ingen roll hur bra kompisar de än är:)
Det är ju som #1 säger att det är lag på det. Sen är det ju också så att en dag kan det gå bra, nästa kan mamman bli trött på ungen. Ungen skall klara sig själv. Guldhamstrar är solitära djur de lever själva inte med andra hamstrar. Det skulle kunna bli bråk och sluta illa. Det är därför denna lagen finns.
#1-2 Jo jag vet att de lever ensamma m.m för jag har haft många men då ska jag separera dom näsa vecka :)
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus