Hamster iFokus

Hamster

Etikett: minneslund
Läst 747 ggr
[Marro98]
2

Två år med hamster! *Varning för novell*

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja… idag är det nästan exakt 2 år sedan jag snodde hem lilla Tindra hhaha XD
Ganska skojig men ändå hemsk historia…

Det började någon gång efter jul som jag var på mitt "jobb" eller vad man ska kalla det. (Jag säljer djurgrejer på sommaren & annars så har jag djur hos min "chef")

Iaf så satt jag & min kusin Moa (morat heter hon här på iFokus) i soffan & så pratar vi lite om hamstrar. Sedan så säger hon: Nää… imorgon åker vi till stan & skaffar hamster!
Eftersom att vi redan hade burar + att vi hade pengar över efter jul så tänkte vi att det var en jätte bra idé!

Så vi åkte in till stan nästa dag & gick in till djuraffären & kikade lite. Neeaaää.. inte så skojiga hamstrar där tyckte vi. Så vi gick till mataffären bredvid för att köpa nått att äta, så få vi syn på en annons: "Två hamster pojkar säljes. En brun & en creme."

Så vi tar upp mobilen & ringer med en gång & så fick vi svar om att dom fann kvar!
Så vi drog iväg till ägaren som inte bodde så långt ifrån. (Ojojoj det tog lång tid att hitta hahah XD)

Och så fick vi ju se två… mysiga… dunbollar_♥
_lVi blev såklart tokkära så vi beslöt oss att köpa dom små trollen. Men så snälla som ägarna var så fick vi dom båda gratis (om jag inte minns fel) som en sen julklapp! :)
Vilka snälla människor det finns!

Men sedan så blev det ju svårt att komma hem för att den nedrans bussen kom ju inte på lördagar…
Så det var bara att ringa taxi & fara iväg med hamstrarna hem.

När vi väl var hemma så var ju inte "chefen" så glad att vi hade köpte hem sånna äckliga djur… Men men…

Jag tog creme pojken (han var även bandad) & han fick heta Bolt efter hundfilmen, och så tog Moa lilla Mulle som han fick heta.

Bolt fick vara i en liten gallerbur sålänge eftersom att vi inte hann att köpa en ny.

Så vi stänger dörren till rummet & kollar så att ingen kisse är där inne innan vi släcker.

Dagen därpå så öppnade jag hans Bur & letade igenom hans Bur utan att hitta lilla Bolt! Får panik & skriker till min halvvakna kusin att lilla Bolt i borta. Hon tror först att vi skojar men sedan när jag uppmanar henne att öppna buren så tror hon mig & vi börjar genast att leta igenom rummet med hjälp av min chefs bror.

Jovisst hittade vid Bolt… under soffan… men… bara hans bakdel ..
Usch… fytusan va ledsen jag blev.. Han hade massa år framför sig..
När min chef fick reda på den så skrattade han bara.. Och då tog jag fram en sugpropp & drängde till honom i skallen.. för man skrattar inte åt dom döda!

Iaf så skulle vi några dagar senare åka in till stan för att köpa hamstermat till Mulle. Som vanligt så springer jag in i djuravdelningen & kikar på alla kaniner & hamstrar.
Då ser jag den… en exakt likadan hamster som lilla Bolt.. Påpricken…

Så jag går till kassan & frågar hur mycket dom ska ha för henne. Ajajaj vad det sved i fickan när dom berättade att dom skulle ha 250 kronor för en hamster på ett halvår, utan stamtavla.
Eftersom att jag inte hade så mycket pengar så åkte vi hem..

Några dagar senare så åkte vi in igen. Och så stod jag & klappade på den lilla hamstern genom gallret. Världens mysigaste!♥
Så kommer själva butiskchefen & går förbi med några kartonger & småpratar lite med mig.
Då tar han fram en av påsarna med hamstergodis & ger hamster kanske 3 st. Den lilla varelsen var vrålhungrig & hon hade ingen annan mat i buren…

Det var då som jag bad min kusin om pengar & så snäll som hon var så hjälpte hon mig att betala. Hon köpte också en dunabur som hon kunde ha Mulle i, så att den nya hamstern kunde få Mulles gamla.

Vi fick hem den lilla hamstern i en kartong som det stod Syrsor på. Och eftersom att hon skuttade omkring som en liten syrsa i kartongen så fick hon just heta det.

Men eftersom att hon inte såg ut som någon liten syrsa när hon väl kom hem till mitt jobb så fick hon heta Tindra♥

Några dagar senare så var det dags för mig att åka hem för att fira nyår med familjen. Och jag ville ju inte att min lilla skatt skulle dö, så kom jag på idén att sno hem henne under nyår. Vilket jag gjorde!

Hade henne hemma hos mig i kanske 3 dagar utan att mamma fick reda på det. Hon rymde några gånger & mina syskon visste om att jag hade snott hem henne.

När jag åkte till jobbet nästa gång så lämnade jag henne där & besökte henne nästan varje helg. Hon fick en kull där med sin bror Mulle (visste att dom var syskon eftersom att deras uppfödare berättade att hon hade lämnat hamstrar på djuraffären.)
Det var dock väldigt oansvarigt av oss att inavla djuren.. vi tänkte oss inte för & jag kan lova att det är något som aldrig kommer att hända igen.

Alla som kommenterar att det var fel & blablabla kommer jag faktiskt att bli grymt arga på eftersom att det var för 2 år sedan for god sake & vi tänkte inte.

R.I.P Älskade lilla Bolt♥
Och tack Tindra för två underbara år med en champion som dig♥
Jag hoppas att vi kommer att få spendera iaf ett år till tillsammans!♥

Sara1214
0

Gud vad söt! :)

Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎

Fiona1234
0

Åhh så söt :) , R.I.P Bolt ;"(

// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

WhiteBunnyWithBlueEyes
0

Rip <3

lydia.L
0

Vilken sorglig historia Rynkar på näsan

Men din nya var ju väldigt söt och hon har ett väldigt snyggt namn min heter också TindraFlört

Lydia & Tindra Glad

[Marro98]
0

Haha, ja om inte Bolt skulle ha dött så skulle jag ju aldrig ha fått Tindra.
Så det var ju tur i oturen :)