Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 2115 ggr
natolausson
0

Hamster som inte kissar

Hej!

Min hamster har inte kissat på några dagar. Han kissar alltid annars i toaletten med chinchilla Sand, men det syns ingenting där. Har även försökt att känna efter i buren för att se om han kan ha kissat någon annanstans, men icket.

Till saken hör att han just nu inte är i sin egen Bur, utan är hemma hos mina föräldrar i en annan Bur nu över julen. Så funderar om det kan vara det plötsliga miljöombytet samt att det varit någorlunda kallt ute och att han därför "besparar resurser" - om han nu känt av det. För han vaknar i vanlig tid och är pigg. Hans ögon är dessutom hur blanka som helst och det verkar inte finnas några yttre tecken på att han mår dåligt på något sätt. Men det är ju fortfarande underligt.

Vad tror ni, ska jag kontakta djurkliniken här eller ska jag vänta någon dag? Har någon annan varit med om detta och hur gick det?

Fiona1234
0

Är du säker på att den inte har kissat nån annan stans ? Det kan ju också vara att han har fått byta Bur. Men om han inte kissar på ca 3-4 dagar så skulle jag nog ringa en veterinär. Bajsar han som han ska ?

// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Fiona1234
0

Oj vart 2 st :o

natolausson
0

Yes, genom den vägen kommer det ut! Ska checka lite bättre ikväll och se om det "kommit något". Ska även prova med att slänga in en vattenskål, i och för sig så bör det inte vara vattenbrist då han fått gurka och sallad som varit i vattenbad. Tack för svaret! :)

Fiona1234
0

Okej , hoppas han börjar kissa snart :) , ingen orsak :) vill bara försöka hjälpa till :)

Twisted_T
2

Jag tror nog han har kissat. Men kanske på något annat ställe än i toaletten. Mina hamstrar kan plötsligt få för sig ibland att de inte orkar kissa i toaletten så de kissar då där de sover. Hade mina hamstrar hos familjen över julen när jag var där. Och de envisades med att kissa några gånger i huset. Troligen var de lite skraja i början över att familjen har hund och det var väldigt många nya upplevelser. Men det gick bra efter någon dag och de började ta sig ut mer. Kan vara en protest ibland med om man bytt till en annan toalett/sand eller dyl.

// Linn

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

Lojs
1

Han har säkert kissat nån annanstans, det tror jag med. Det behöver inte kännas på ytan i ströet. :)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

natolausson
0

Tack för alla svar! Har hittat nu i huset papper som är blött.
Twisted_T: Det där stämmer nog exakt in i den här situationen. :)

Fiona1234
0

Vad skönt :)!